Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δανείζουμε την Fraport για να μας αγοράσει.

Οι τρεις από τις τέσσερις τράπεζες που ανακοινώθηκε ότι θα δανείσουν τη Fraport  με 900 εκατομμύρια ευρώ για την υλοποίηση της επένδυσης στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, δεν είναι ιδιωτικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, αλλά μηχανισμοί «τύπου ΔΝΤ», οι οποίοι πρόκειται να παράσχουν στην εταιρεία δημόσιο χρήμα και όχι ιδιωτικά κεφάλαια.

Επιβεβαιώνεται για ακόμα μία φορά πως πρόκειται για μια σκανδαλώδη επένδυση, στην ουσία χωρίς λεφτά των επενδυτών, ή μάλλον με λεφτά των Ελλήνων και των Ευρωπαίων πολιτών.
Το έγκλημα το παρουσιάζουν στις ιστοσελίδες τους οι ίδιοι οι τραπεζικοί οργανισμοί.

Συγκεκριμένα, οι δύο πρώτοι οργανισμοί που θα δανείσουν τη Fraport είναι η Διεθνής Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (IBRD) που έχει συσταθεί για να βοηθήσει στην ανοικοδόμηση, μετά τον Ψυχρό Πόλεμο, τις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, και ο Διεθνής Οργανισμός Χρηματοδότησης (IFC).

Και οι δύο οργανισμοί υπάγονται στην Παγκόσμια Τράπεζα, μια τράπεζα με διακηρυγμένο στόχο την καταπολέμηση της παγκόσμιας φτώχειας και με χρηματοδότες τα 189 κράτη που τη συναποτελούν.

Μεταξύ των κρατών αυτών είναι και η Ελλάδα, η οποία συμμετέχει και στους δύο οργανισμούς (στην IBRD από το 1945 και στον IFC από το 1957).

Πρόκειται δηλαδή για οργανισμούς που έχουν συσταθεί με δημόσιο χρήμα πολιτών από διαφορετικά κράτη.

Και αν στη χρηματοδότηση των δύο πρώτων φορέων η συμμετοχή του ελληνικού Δημοσίου είναι αμελητέα, στους επόμενους δύο οργανισμούς που θα δανείσουν τη Fraport, υπάρχει πολύ πιο έντονο το χρώμα του ελληνικού δημόσιου χρήματος.

Μεταξύ των δανειστών θα είναι και η Black Sea Trade and Development Bank με έδρα τη Θεσσαλονίκη.

Πρόκειται για τράπεζα που ιδρύθηκε με σκοπό την ανάπτυξη των παρευξείνιων χωρών και στο μετοχικό κεφάλαιο της οποίας συμμετέχει πρώτη η Ελλάδα μαζί με την Τουρκία και τη Ρωσία (από 16,5% η κάθε μία).

Εκπρόσωπος της χώρας μας στο Συμβούλιο των Διοικητών (το ανώτατο όργανο της τράπεζας) είναι ο ίδιος ο υπουργός Οικονομίας Δημήτρης Παπαδημητρίου.

Ο τέταρτος δανειοδότης της Fraport, όπως ανακοίνωσε η ίδια η εταιρεία, θα είναι η ελληνική Alpha Bank, «η οποία έχει ανακεφαλαιοποιηθεί με χρήματα του ελληνικού λαού», και μάλιστα την ώρα που οι κάνουλες της χρηματοδότησης της προς τις ελληνικές επιχειρήσεις έχουν κλείσει.

Επιβεβαιώνεται δηλαδή πανηγυρικά ότι η Fraport δεν είχε τα χρήματα και ότι αναζητούσε χρηματοδότηση.

Το γεγονός αυτό αποδεικνύει την αφερεγγυότητα της εν λόγω εταιρείας και τη γενικότερη απάτη εις βάρος του ελληνικού Δημοσίου και των Ελλήνων πολιτών εφόσον, εκτός των άλλων, η Fraport είχε προσκομίσει εγγυητικές επιστολές χωρίς αντίκρισμα κατά τη διαγωνιστική διαδικασία .

Διαψεύδει το ΤΑΙΠΕΔ

Σε κάθε περίπτωση πάντως, «κύκλοι» του ΤΑΙΠΕΔ διαβεβαίωναν πως δεν υπάρχει καμία περίπτωση το Δημόσιο να μπει εγγυητής για τα δάνεια της Fraport, όπως είχε διαρρεύσει τις προηγούμενες ημέρες.

Ο σχετικός θόρυβος προκλήθηκε μετά τις πληροφορίες για συμμετοχή στελεχών του Ταμείου στις προσπάθειες ανεύρεσης δανείων από κοινού με στελέχη της Fraport, με διαβουλεύσεις στο Λονδίνο, οι οποίες ποτέ δεν διαψεύστηκαν.

Εντύπωση πάντως προκαλεί η πληροφορία που μετέφερε δύο μέρες μετά, την περασμένη Παρασκευή, η «Αυγή», επικαλούμενη πηγές του ΤΑΙΠΕΔ, ότι «οι τρεις συμβαλλόμενοι (Δημόσιο, δανείστριες τράπεζες και Fraport) θα υπογράψουν μια τριμερή σύμβαση, όπου θα προβλέπονται οι όροι και οι ρήτρες... συμβίωσης όλων των πλευρών για 40 χρόνια».

Μέτοχος με 5.000 ευρώ!

Και δεν είναι αυτά τα μόνα μελανά σημεία στην όλη υπόθεση. Υπάρχει πρόβλημα και στην ίδια τη σύμβαση, η οποία προβλέπει ακόμα και την επιστροφή ΦΠΑ στη Fraport μειώνοντας κατά 300 εκατομμύρια το εφάπαξ τίμημα, άρα και πάλι έμμεση χρηματοδότηση από το ελληνικό Δημόσιο.

Υπάρχει το ζήτημα της κυπριακής offshore Slentel που συμμετέχει στην κοινοπραξία και την οποία έκρινε αξιόπιστη το ΤΑΙΠΕΔ την ώρα που είχε μετοχικό κεφάλαιο μόλις 5.000 ευρώ.

Υπάρχει, τέλος, το ζήτημα της χρηματοδότησης από το πακέτο Γιούνκερ με 400 εκατομμύρια των Ευρωπαίων πολιτών, γεγονός που δείχνει ότι στην κυριολεξία η Fraport αναλαμβάνει τη δημόσια περιουσία της χώρας για 40 χρόνια χωρίς να καταβάλει ούτε ένα ευρώ». Εν τω μεταξύ, τροπολογία που ζητά την ακύρωση της σύμβασης παραχώρησης των 14 κερδοφόρων περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας θα τεθεί προς ψηφοφορία την προσεχή Πέμπτη 16/2, στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο.

Η τροπολογία κατατέθηκε με πρωτοβουλία του ευρωβουλευτή της Λαϊκής Ενότητας, Νίκου Χουντή, και την υποστήριξη της Ευρωομάδας της Αριστεράς (GUE/NGL).

efsyn.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δημοσκόπηση: Στο 6,3% η διαφορά ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ στην πρόθεση ψήφου – Πως κατανέμονται οι έδρες.

  Σημαντικά στοιχεία για το αποτέλεσμα των εκλογών, τα ποσοστά των κομμάτων, τις έδρες που λαμβάνουν, αλλά και τα βασικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες, δίνει η μεγάλη δημοσκόπηση της Metron Analysis και του MEGA. Η έρευνα που έγινε από τις 25 Απριλίου έως και σήμερα, παρουσιάστηκε από τον Στράτο Φαναρά στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων «Mega Γεγονότα» με τη Ράνια Τζίμα και τον Γιάννη Πρετεντέρη. Δεκαεπτά ημέρες πριν από τις εκλογές και οι απαντήσεις που δίνουν οι 1.305 πολίτες ηλικίας 17 ετών και άνω, εμφανίζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον. Στην πρόθεση ψήφου η Νέα Δημοκρατία λαμβάνει ποσοστό 29.3%, κερδίζοντας 1,5 μονάδα (27,8%) από τον Απρίλιο όπου το πολιτικό σκηνικό βάραινε ακόμη η τραγωδία στα Τέμπη. Το ποσοστό του ΣΥΡΙΖΑ είναι καθηλωμένο στο 23%, μόλις 0,8 μονάδες από την προηγούμενη μέτρηση της ίδιας εταιρείας, με τη διαφορά πλέον να φτάνει τις 6,3 μονάδες συντασσόμενη με αντίστοιχες δημοσκοπήσεις των τελευταίων ημερών. Χαμηλά είναι τα ποσοστά και για το ΠΑΣΟΚ, στο 8,9%, από

Ο ΧΙΟΝΙΔΗΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ.

ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΕΠΑΝΕΚΛΟΓΗ ΤΟΥ Ο ΣΑΒΒΑΣ ΧΙΟΝΙΔΗΣ ΧΘΕΣ ΒΡΑΔΥ ΣΤΟΝ ΚΟΡΙΝΟ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΥ ΔΥΝΑΤΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ.  

Κεραμέως: Αύξηση μισθών και προσλήψεων στο δημόσιο

  Τα καθήκοντά της ως υπουργός Εσωτερικών ανέλαβε η Νίκη Κεραμέως από την Καλλιόπη Σπανού. Η εκδήλωση έγινε παρουσία του Αναπληρωτή υπουργού Θοδωρή Λιβάνιου, του Υφυπουργού αρμόδιου για θέματα Μακεδονίας – Θράκης, Στάθη Κωνσταντινίδη, και της Υφυπουργού Βιβής Χαραλαμπογιάννη. Παραδίδοντας το χαρτοφυλάκιο η κα Σπανού δήλωσε: «Εύχομαι ό,τι καλύτερο στην νέα ηγεσία» και έδωσε στη συνέχεια τον λόγο στην Νίκη Κεραμέως. Η νέα υπουργός Εσωτερικών Νίκη Κεραμέως είπε ότι αισθάνεται τιμή αλλά και μεγάλη ευθύνη για τη νέα της θέση. «Έχουν γίνει πολύ σημαντικά βήματα στον Δημόσιο τομέα, είπε και «η ολοκλήρωση των έργων αυτών θα είναι προτεραιότητα». Όπως είπε «σχεδιάζουμε πολλά για την επόμενη 4ετία» και αναφέρθηκε στην αύξηση μισθών και προσλήψεων, μεταξύ άλλων. «Στόχος ένα πιο σύγχρονο και αποτελεσματικό κράτος στην υπηρεσία του πολίτη» υπογράμμισε. Συγκεκριμένα σημείωσε: «Είναι όμως πολλά και εκείνα που σχεδιάζουμε για την επόμενη τετραετία. Σύγχρονα προγράμματα επιμόρφωσης, αξιολόγηση παντού,