Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τι αλλάζει σε Πανελλήνιες και Λύκειο - Τι ισχύει για την βαθμολογία εισαγωγής


Το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση φέρνει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείο Παιδείας με τίτλο «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, Πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις».
Το νομοσχέδιο προβλέπει 4 κατευθύνσεις με 4 εξεταζόμενα μαθήματα και τη δημιουργία τμημάτων ελεύθερης πρόσβασης. 
Πιο συγκεκριμένα , η Γ΄ Τάξη Γενικού Λυκείου έχει μαθήματα γενικής παιδείας και προσανατολισμού 32 συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για τα ημερήσια και είκοσι πέντε 25 συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για τα εσπερινά. Τα μαθήματα προσανατολισμού χωρίζονται σε τέσσερεις Ομάδες (Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού): Ανθρωπιστικών Σπουδών, Θετικών Σπουδών, Σπουδών Υγείας και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.
Διαβάστε αναλυτικά ολόκληρο το πολυνομοσχέδιο
Τι ισχύει για την βαθμολογία εισαγωγής:
α) προσμετράται σε ποσοστό ενενήντα τοις εκατό (90%) ο μέσος όρος των βαθμών στα 4 πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα του οικείου επιστημονικού πεδίου, σύμφωνα με το άρθρο 4Α, και σε ποσοστό 10% ο βαθμός του απολυτηρίου της Γ΄ Τάξης ΓΕ.Λ.. Κατ’ εξαίρεση, για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 υπολογίζεται μόνο ο μέσος όρος των 4 πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων.
Β) στα Τμήματα όπου απαιτείται η εξέταση ειδικού μαθήματος ή πρακτικής δοκιμασίας για την εισαγωγή υποψηφίων σ’ αυτά, λόγω της φύσης του γνωστικού αντικειμένου που θεραπεύουν, η εξέταση του ειδικού μαθήματος ή της πρακτικής δοκιμασίας γίνεται πανελλαδικά. Σε κάθε ειδικό μάθημα ο υποψήφιος πρέπει να επιτύχει βαθμολογία τουλάχιστον ίση με το μισό της προβλεπόμενης μέγιστης δυνατής. Για τον υπολογισμό της συνολικής βαθμολογίας, προστίθεται στην βαθμολογία, όπως έχει υπολογιστεί σύμφωνα με την περίπτ. α΄, η βαθμολογία που προκύπτει από το γινόμενο του βαθμού των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών με τον αντίστοιχο συντελεστή.
Επιστημονικά Πεδία 
1. α) Τα Τμήματα των Ιδρυμάτων των παρ. 1 και 2 του άρθρου 4 κατατάσσονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων σε τέσσερα επιστημονικά πεδία, που ορίζονται ως εξής:
1ο επιστημονικό πεδίο: ανθρωπιστικές, νομικές και κοινωνικές επιστήμες
2ο επιστημονικό πεδίο: θετικές και τεχνολογικές επιστήμες
3ο επιστημονικό πεδίο: επιστήμες υγείας και ζωής
4ο επιστημονικό πεδίο: επιστήμες οικονομίας και πληροφορικής.
Ως επιστημονικό πεδίο νοείται ένα σύνολο ομοειδών ή συγγενών γνωστικών αντικειμένων, που θεραπεύονται από αντίστοιχα τμήματα των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.
β) Η πρόσβαση σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο γίνεται ανάλογα με την ομάδα προσανατολισμού που έχει επιλέξει ο κάθε μαθητής, ως εξής:
•Οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών έχουν πρόσβαση στις σχολές και τα τμήματα του 1ου Επιστημονικού Πεδίου και τα μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά, είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία τα Αρχαία Ελληνικά, η Ιστορία και η Κοινωνιολογία.
•Οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού θετικών σπουδών έχουν πρόσβαση στις σχολές και τα τμήματα του 2ου επιστημονικού πεδίου και τα μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά, είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, η Φυσική, η Χημεία και τα Μαθηματικά.
•Οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού σπουδών υγείας έχουν πρόσβαση στις σχολές και τα τμήματα του 3ου επιστημονικού πεδίου και τα μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά, είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, η Φυσική, η Χημεία και η Βιολογία.
•Οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού σπουδών οικονομίας και πληροφορικής έχουν πρόσβαση στις σχολές και τα τμήματα του 4ου επιστημονικού πεδίου και τα μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά, είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, τα Μαθηματικά, η Πληροφορική και η Οικονομία.»

ΑΠΕ ΜΠΕ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δημοσκόπηση: Στο 6,3% η διαφορά ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ στην πρόθεση ψήφου – Πως κατανέμονται οι έδρες.

  Σημαντικά στοιχεία για το αποτέλεσμα των εκλογών, τα ποσοστά των κομμάτων, τις έδρες που λαμβάνουν, αλλά και τα βασικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες, δίνει η μεγάλη δημοσκόπηση της Metron Analysis και του MEGA. Η έρευνα που έγινε από τις 25 Απριλίου έως και σήμερα, παρουσιάστηκε από τον Στράτο Φαναρά στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων «Mega Γεγονότα» με τη Ράνια Τζίμα και τον Γιάννη Πρετεντέρη. Δεκαεπτά ημέρες πριν από τις εκλογές και οι απαντήσεις που δίνουν οι 1.305 πολίτες ηλικίας 17 ετών και άνω, εμφανίζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον. Στην πρόθεση ψήφου η Νέα Δημοκρατία λαμβάνει ποσοστό 29.3%, κερδίζοντας 1,5 μονάδα (27,8%) από τον Απρίλιο όπου το πολιτικό σκηνικό βάραινε ακόμη η τραγωδία στα Τέμπη. Το ποσοστό του ΣΥΡΙΖΑ είναι καθηλωμένο στο 23%, μόλις 0,8 μονάδες από την προηγούμενη μέτρηση της ίδιας εταιρείας, με τη διαφορά πλέον να φτάνει τις 6,3 μονάδες συντασσόμενη με αντίστοιχες δημοσκοπήσεις των τελευταίων ημερών. Χαμηλά είναι τα ποσοστά και για το ΠΑΣΟΚ, στο 8,9%, από

Ο ΧΙΟΝΙΔΗΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ.

ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΕΠΑΝΕΚΛΟΓΗ ΤΟΥ Ο ΣΑΒΒΑΣ ΧΙΟΝΙΔΗΣ ΧΘΕΣ ΒΡΑΔΥ ΣΤΟΝ ΚΟΡΙΝΟ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΥ ΔΥΝΑΤΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ.  

Κεραμέως: Αύξηση μισθών και προσλήψεων στο δημόσιο

  Τα καθήκοντά της ως υπουργός Εσωτερικών ανέλαβε η Νίκη Κεραμέως από την Καλλιόπη Σπανού. Η εκδήλωση έγινε παρουσία του Αναπληρωτή υπουργού Θοδωρή Λιβάνιου, του Υφυπουργού αρμόδιου για θέματα Μακεδονίας – Θράκης, Στάθη Κωνσταντινίδη, και της Υφυπουργού Βιβής Χαραλαμπογιάννη. Παραδίδοντας το χαρτοφυλάκιο η κα Σπανού δήλωσε: «Εύχομαι ό,τι καλύτερο στην νέα ηγεσία» και έδωσε στη συνέχεια τον λόγο στην Νίκη Κεραμέως. Η νέα υπουργός Εσωτερικών Νίκη Κεραμέως είπε ότι αισθάνεται τιμή αλλά και μεγάλη ευθύνη για τη νέα της θέση. «Έχουν γίνει πολύ σημαντικά βήματα στον Δημόσιο τομέα, είπε και «η ολοκλήρωση των έργων αυτών θα είναι προτεραιότητα». Όπως είπε «σχεδιάζουμε πολλά για την επόμενη 4ετία» και αναφέρθηκε στην αύξηση μισθών και προσλήψεων, μεταξύ άλλων. «Στόχος ένα πιο σύγχρονο και αποτελεσματικό κράτος στην υπηρεσία του πολίτη» υπογράμμισε. Συγκεκριμένα σημείωσε: «Είναι όμως πολλά και εκείνα που σχεδιάζουμε για την επόμενη τετραετία. Σύγχρονα προγράμματα επιμόρφωσης, αξιολόγηση παντού,