Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Νέα δεδομένα στα συμβόλαια κινητής και σταθερής τηλεφωνίας. Τι αλλάζει


Σε ισχύ βρίσκονται πλέον νέοι κανόνες για την κινητή τηλεφωνία, σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στον Κανονισμό Γενικών Αδειών της Ελληνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).
Ο Κανονισμός καθορίζει τις υποχρεώσεις των παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών σε τηλεφωνία και Διαδίκτυο. 
Έτσι πλέον, ανάμεσα σε άλλα, απαγορεύεται η επιβολή τέλους διακοπής ή ανανέωσης σύμβασης, οι εταιρείες υποχρεούνται σε μεγαλύτερη διαφάνεια στους όρους της σύμβασης, ενώ πλέον υποχρεωτικά οι συνδρομητές θα πρέπει να ενημερώνονται για την υπέρβαση του ορίου κατανάλωσης.
Οι σημαντικότερες υποχρεώσεις που επιβάλλονται με το δεύτερο στάδιο ρυθμίσεων, μεταξύ άλλων, συνοψίζονται στα ακόλουθα θέματα:
Μεγαλύτερη διαφάνεια ως προς τους συμβατικούς όρους: Στην πρώτη σελίδα της σύμβασης πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια, η ημερομηνία υπογραφής, η τελική τιμή χρέωσης του παγίου και οι υπηρεσίες που περιλαμβάνονται σε αυτό, το ύψος τυχόν επιδότησης και η απόσβεσή της, καθώς και τυχόν τέλος για διακοπή/καταγγελία σύμβασης ορισμένου χρόνου
Επίσης, πρέπει να παρέχονται στον συνδρομητή δυνατότητες, όπως η άμεση ενεργοποίηση της σύνδεσης, ο καθορισμός ανώτατου ορίου χρέωσης για την ενεργοποίηση φραγής εξερχομένων, η εξαίρεση του αριθμού από τηλεφωνικούς καταλόγους.
Μεγαλύτερη προθεσμία για καταγγελία σύμβασης: Αυξάνεται η προθεσμία για την καταγγελία σύμβασης ορισμένου/αορίστου χρόνου αζημίως, σε περίπτωση μονομερούς τροποποίησης των συμβατικών όρων ή των τιμολογίων από τον πάροχο.
Ενημέρωση για υπέρβαση ορίου κατανάλωσης προγραμμάτων κινητής τηλεφωνίας: Ο συνδρομητής κινητής τηλεφωνίας ενημερώνεται υποχρεωτικά, όταν υπερβαίνει το 80% των λεπτών ομιλίας/SMS/MB του προγράμματός ή πακέτου προπληρωμένων υπηρεσιών. Ειδικά, για τα MB ενημερώνεται επίσης, υποχρεωτικά, και όταν καταναλώσει το 100% του όγκου.
Αυτόματη πίστωση λογαριασμού για βλάβες: Εφόσον η βλάβη υπερβαίνει τις δύο εργάσιμες ημέρες από την ημέρα δήλωσής της, πρέπει να πιστώνεται αυτόματα και εντός τετραμήνου στον λογαριασμό του συνδρομητή, το τμήμα του παγίου που αντιστοιχεί στη χρονική περίοδο διακοπής των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Δωρεάν γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών από οποιοδήποτε δίκτυο: Σε περίπτωση βλάβης, ο συνδρομητής μπορεί να καλεί, χωρίς χρέωση, από όλα τα δίκτυα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας τη γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών που διαθέτει ο πάροχος.
Μεγαλύτερη ευελιξία στον τρόπο υποβολής καταγγελίας σύμβασης: Ο συνδρομητής μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση, είτε στα καταστήματα του παρόχου, είτε με αποστολή επιστολής/τηλεομοιοτυπίας ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Η παροχή υπηρεσιών πρέπει να διακόπτεται εντός δύο εργάσιμων ημερών για την κινητή τηλεφωνία και οχτώ για τη σταθερή (εκτός εάν ο καταναλωτής έχει ζητήσει συγκεκριμένη ημερομηνία).
Απαγόρευση επιβολής τέλους διακοπής/ανανέωσης σύμβασης: Ο πάροχος δεν επιτρέπεται να επιβάλει τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής/καταγγελίας είτε σύμβασης αορίστου χρόνου είτε  σύνδεσης καρτοκινητής τηλεφωνίας. Επίσης, απαγορεύεται να επιβάλει τέλος ανανέωσης για νέα σύμβασης ορισμένου χρόνου σε υφιστάμενο συνδρομητή με σύμβαση αορίστου χρόνου.

 dikaiologitika.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δημοσκόπηση: Στο 6,3% η διαφορά ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ στην πρόθεση ψήφου – Πως κατανέμονται οι έδρες.

  Σημαντικά στοιχεία για το αποτέλεσμα των εκλογών, τα ποσοστά των κομμάτων, τις έδρες που λαμβάνουν, αλλά και τα βασικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες, δίνει η μεγάλη δημοσκόπηση της Metron Analysis και του MEGA. Η έρευνα που έγινε από τις 25 Απριλίου έως και σήμερα, παρουσιάστηκε από τον Στράτο Φαναρά στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων «Mega Γεγονότα» με τη Ράνια Τζίμα και τον Γιάννη Πρετεντέρη. Δεκαεπτά ημέρες πριν από τις εκλογές και οι απαντήσεις που δίνουν οι 1.305 πολίτες ηλικίας 17 ετών και άνω, εμφανίζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον. Στην πρόθεση ψήφου η Νέα Δημοκρατία λαμβάνει ποσοστό 29.3%, κερδίζοντας 1,5 μονάδα (27,8%) από τον Απρίλιο όπου το πολιτικό σκηνικό βάραινε ακόμη η τραγωδία στα Τέμπη. Το ποσοστό του ΣΥΡΙΖΑ είναι καθηλωμένο στο 23%, μόλις 0,8 μονάδες από την προηγούμενη μέτρηση της ίδιας εταιρείας, με τη διαφορά πλέον να φτάνει τις 6,3 μονάδες συντασσόμενη με αντίστοιχες δημοσκοπήσεις των τελευταίων ημερών. Χαμηλά είναι τα ποσοστά και για το ΠΑΣΟΚ, στο 8,9%, από

Ο ΧΙΟΝΙΔΗΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ.

ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΕΠΑΝΕΚΛΟΓΗ ΤΟΥ Ο ΣΑΒΒΑΣ ΧΙΟΝΙΔΗΣ ΧΘΕΣ ΒΡΑΔΥ ΣΤΟΝ ΚΟΡΙΝΟ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΥ ΔΥΝΑΤΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ.  

Κεραμέως: Αύξηση μισθών και προσλήψεων στο δημόσιο

  Τα καθήκοντά της ως υπουργός Εσωτερικών ανέλαβε η Νίκη Κεραμέως από την Καλλιόπη Σπανού. Η εκδήλωση έγινε παρουσία του Αναπληρωτή υπουργού Θοδωρή Λιβάνιου, του Υφυπουργού αρμόδιου για θέματα Μακεδονίας – Θράκης, Στάθη Κωνσταντινίδη, και της Υφυπουργού Βιβής Χαραλαμπογιάννη. Παραδίδοντας το χαρτοφυλάκιο η κα Σπανού δήλωσε: «Εύχομαι ό,τι καλύτερο στην νέα ηγεσία» και έδωσε στη συνέχεια τον λόγο στην Νίκη Κεραμέως. Η νέα υπουργός Εσωτερικών Νίκη Κεραμέως είπε ότι αισθάνεται τιμή αλλά και μεγάλη ευθύνη για τη νέα της θέση. «Έχουν γίνει πολύ σημαντικά βήματα στον Δημόσιο τομέα, είπε και «η ολοκλήρωση των έργων αυτών θα είναι προτεραιότητα». Όπως είπε «σχεδιάζουμε πολλά για την επόμενη 4ετία» και αναφέρθηκε στην αύξηση μισθών και προσλήψεων, μεταξύ άλλων. «Στόχος ένα πιο σύγχρονο και αποτελεσματικό κράτος στην υπηρεσία του πολίτη» υπογράμμισε. Συγκεκριμένα σημείωσε: «Είναι όμως πολλά και εκείνα που σχεδιάζουμε για την επόμενη τετραετία. Σύγχρονα προγράμματα επιμόρφωσης, αξιολόγηση παντού,