Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δυσβάσταχτοι οι φόροι και στα ΙΧ: Οι νέες επιβαρύνσεις

Βαθιά το χέρι στην τσέπη αναμένεται να βάλουν οι ιδιοκτήτες ΙΧ αφού τα πάνω κάτω έρχονται στο Τέλος Ταξινόμησης, στα Τέλη Κυκλοφορίας, στον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης, στα Τεκμήρια, στη φορολογία των εταιρικών αυτοκινήτων, αλλά και αυξήσεις του φόρου σε αμόλυβδη, πετρέλαιο, υγραέριο και φυσικό αέριο.
Οι τιμές θα επηρεάσουν ακόμη και τις λιανικές όπου σε κάποιες περιπτώσεις θα γίνουν «απαγορευτικές».
Ειδικότερα στο διορθωμένο προσύμφωνο του ΔΝΤ αναφέρεται επίσης πως:
1. Καταργούνται οι συμψηφισμοί και οι επιστροφές ΦΠΑ στα καινούρια εταιρικά αυτοκίνητα.
2. Αναμόρφωση της φορολογίας στα αυτοκίνητα.
3. Αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης τόσο στα ΙΧ ιδιωτικής χρήσης όσο και στα εταιρικά.
4. Αλλαγές στα Τέλη Κυκλοφορίας.
5. Αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο υπολογίζεται ως εισόδημα μέρος του μισθώματος κάποιου εταιρικού αυτοκινήτου στον χρήστη.
Βέβαια δεν πρέπει να αψηφήσουμε το γεγονός πως τα τελευταία 6 χρόνια τα εταιρικά αυτοκίνητα αποτελούν από 45 έως και το 55% του συνόλου των πωλήσεων στα καινούρια αυτοκίνητα...
Έως αυτή την ώρα η φορολογία των εταιρικών αυτοκινήτων αποτιμάται σε ποσοστό 30% του κόστους των αποσβέσεων, των τελών κυκλοφορίας, του κόστους των επισκευών και συντηρήσεων καθώς και του χρηματοδοτικού κόστους αγοράς ή μίσθωσης, όπως αυτά προκύπτουν από τις εγγραφές στα βιβλία της επιχείρησης.
Πλέον οι αλλαγές στην φορολογία αυξάνουν το ποσοστό της συνολικής ετήσιας δαπάνης για τους χρήστες των εταιρικών αυτοκινήτων με το ποσοστό να ανέρχεται έως και στο 40-50%. Επίσης  δεν θα λαμβάνεται υπόψιν το ετήσιο κόστος χρήσης αλλά η αξία λιανικής του οχήματος σε ποσοστό 30%.
Δηλαδή αν ένα όχημα κοστίζει 20.000 ευρώ τότε ο χρήστης θα επιβαρυνθεί με «εισόδημα» 6.000 ευρώ!
Παράλληλα εξετάζεται η επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης σε όλα τα εταιρικά ΙΧ που έχει μια εταιρεία και όχι μόνο στο ένα εξ αυτών που διαθέτει τον υψηλότερο κυβισμό.
Τέλος αλλάζει και ο τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης ο οποίος αποσυνδέεται από τον κυβισμό του κινητήρα και την Εργοστασιακή Αξία και συνδέεται με την Αξία Λιανικής σε ποσοστό από 5% έως και 50% και τις εκπομπές CO2 σε ποσοστό από 5% έως και 30%.
Ωστόσο υπάρχουν σκέψεις ειδικά για το Τέλος Ταξινόμησης οι υψηλοί συντελεστές 20, 30, 40 και 50% να μειωθούν σε ποσοστό από 5 έως και 10%.
Με το νέο τρόπο υπολογισμού το Τέλος Ταξινόμησης θα ανέρχεται στα 40.000 ευρώ ενώ παράλληλα θα επιβάλλεται και Φόρος Πολυτελείας ύψους 24.000 ευρώ που πριν δεν καταβάλλονταν εξαιτίας των Υποτιμολογήσεων. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο το κόστος εκτελωνισμού αναμένεται να ανέλθει στις 64.000 ευρώ χωρίς να έχει υπολογιστεί το Τέλος Ρύπων έναντι μόλις 5.000 ευρώ που καταβάλλονταν με το ισχύον σύστημα...
Στις κατηγορίες των μικρών και μεσαίων αυτοκινήτων η επιβάρυνση του Τέλους Ταξινόμησης θα είναι ανάλογη της διαφοράς που υπάρχει μεταξύ εργοστασιακής αξίας και αξίας λιανικής.
Δηλαδή όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά μεταξύ τους τόσο υψηλότερος θα είναι ο φόρος.
Ειδικότερα αν δύο αυτοκίνητα διαφορετικών αυτοκινητοβιομηχανιών με την Αξία Λιανικής να ανέρχεται στις 15.000 ευρώ αλλά το ένα είχε εργοστασιακή αξία 5.000 ευρώ και το άλλο 12.000 ευρώ είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς πως το Τέλος Ταξινόμησης στο ΙΧ με το χαμηλό τιμολόγιο από 600 ευρώ που κυμαίνεται σήμερα θα ανέλθει σύμφωνα με την Αξία Λιανικής του στα 1.800 ευρώ.
Από την άλλη μεριά το αυτοκίνητο με το ακριβό τιμολόγιο των 12.000 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης με το ισχύον καθεστώς ανέρχεται σε 1.440 ευρώ ενώ με το νέο το αντίστοιχο Τέλος θα κυμανθεί σε 1.800 ευρώ.
Τέλος και παρά τις εξαγγελίες του οικονομικού επιτελείου για μειώσεις στα Τέλη Κυκλοφορίας αναμένεται επέκταση του τρόπου υπολογισμού με βάση τις εκπομπές CO2 και σε αυτοκίνητα με 1η 'Αδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/10/2010 με ορίζοντας πενταετίας. Δηλαδή στα ΙΧ με 1η άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2006 και μετά τα Τέλη να υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2 και όχι σύμφωνα με τον κυβισμό.
Σε ότι αφορά τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης – Τεκμήρια αποσυνδέονται από τον κυβισμό του κινητήρα και συνδέονται με την Αξία Λιανικής.


 http://www.madata.gr/epikairotita/economy/480205.html

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δημοσκόπηση: Στο 6,3% η διαφορά ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ στην πρόθεση ψήφου – Πως κατανέμονται οι έδρες.

  Σημαντικά στοιχεία για το αποτέλεσμα των εκλογών, τα ποσοστά των κομμάτων, τις έδρες που λαμβάνουν, αλλά και τα βασικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες, δίνει η μεγάλη δημοσκόπηση της Metron Analysis και του MEGA. Η έρευνα που έγινε από τις 25 Απριλίου έως και σήμερα, παρουσιάστηκε από τον Στράτο Φαναρά στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων «Mega Γεγονότα» με τη Ράνια Τζίμα και τον Γιάννη Πρετεντέρη. Δεκαεπτά ημέρες πριν από τις εκλογές και οι απαντήσεις που δίνουν οι 1.305 πολίτες ηλικίας 17 ετών και άνω, εμφανίζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον. Στην πρόθεση ψήφου η Νέα Δημοκρατία λαμβάνει ποσοστό 29.3%, κερδίζοντας 1,5 μονάδα (27,8%) από τον Απρίλιο όπου το πολιτικό σκηνικό βάραινε ακόμη η τραγωδία στα Τέμπη. Το ποσοστό του ΣΥΡΙΖΑ είναι καθηλωμένο στο 23%, μόλις 0,8 μονάδες από την προηγούμενη μέτρηση της ίδιας εταιρείας, με τη διαφορά πλέον να φτάνει τις 6,3 μονάδες συντασσόμενη με αντίστοιχες δημοσκοπήσεις των τελευταίων ημερών. Χαμηλά είναι τα ποσοστά και για το ΠΑΣΟΚ, στο 8,9%, από

Ο ΧΙΟΝΙΔΗΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ.

ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΕΠΑΝΕΚΛΟΓΗ ΤΟΥ Ο ΣΑΒΒΑΣ ΧΙΟΝΙΔΗΣ ΧΘΕΣ ΒΡΑΔΥ ΣΤΟΝ ΚΟΡΙΝΟ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΥ ΔΥΝΑΤΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ.  

Κεραμέως: Αύξηση μισθών και προσλήψεων στο δημόσιο

  Τα καθήκοντά της ως υπουργός Εσωτερικών ανέλαβε η Νίκη Κεραμέως από την Καλλιόπη Σπανού. Η εκδήλωση έγινε παρουσία του Αναπληρωτή υπουργού Θοδωρή Λιβάνιου, του Υφυπουργού αρμόδιου για θέματα Μακεδονίας – Θράκης, Στάθη Κωνσταντινίδη, και της Υφυπουργού Βιβής Χαραλαμπογιάννη. Παραδίδοντας το χαρτοφυλάκιο η κα Σπανού δήλωσε: «Εύχομαι ό,τι καλύτερο στην νέα ηγεσία» και έδωσε στη συνέχεια τον λόγο στην Νίκη Κεραμέως. Η νέα υπουργός Εσωτερικών Νίκη Κεραμέως είπε ότι αισθάνεται τιμή αλλά και μεγάλη ευθύνη για τη νέα της θέση. «Έχουν γίνει πολύ σημαντικά βήματα στον Δημόσιο τομέα, είπε και «η ολοκλήρωση των έργων αυτών θα είναι προτεραιότητα». Όπως είπε «σχεδιάζουμε πολλά για την επόμενη 4ετία» και αναφέρθηκε στην αύξηση μισθών και προσλήψεων, μεταξύ άλλων. «Στόχος ένα πιο σύγχρονο και αποτελεσματικό κράτος στην υπηρεσία του πολίτη» υπογράμμισε. Συγκεκριμένα σημείωσε: «Είναι όμως πολλά και εκείνα που σχεδιάζουμε για την επόμενη τετραετία. Σύγχρονα προγράμματα επιμόρφωσης, αξιολόγηση παντού,