Οι εργαζόμενοι με τον ατμοκαθαριστή στο χέρι, οι πελάτες με μάσκες και τα δοκιμαστήρια «άβατο», στο οποίο εισέρχεται αποκλειστικά και μόνο ο πελάτης, είναι το νέο τοπίο στο λιανεμπόριο ενδυμάτων και υποδημάτων της επόμενης ημέρας.
Οι ειδικοί εφιστούν ύψιστη προσοχή στα ρούχα που δοκιμάζονται από τον λαιμό, όπως είναι οι μπλούζες, ενώ το «μην αγγίζετε» θα είναι το μότο που πρέπει να αποστηθίσουμε.
Στην είσοδο, όπως και σε διάφορα σημεία εντός του καταστήματος, πρέπει να υπάρχουν αντισηπτικά, ενώ εργαζόμενοι και πελάτες θα φορούν μάσκα. Τα γάντια για τους πελάτες δεν ενδείκνυνται, αφού, σύμφωνα με τους ειδικούς, μπορεί να δημιουργήσουν μια ψευδή αίσθηση ασφάλειας.
«Αρχικά θα πρέπει να γίνεται ευγενική σύσταση από το προσωπικό προς τους πελάτες, να μην ακουμπούν τα ρούχα όσο αυτό είναι εφικτό. Είναι προτιμότερο τα ρούχα να τα χειρίζονται μόνο οι εργαζόμενοι», λέει στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής ο Κωνσταντίνος Ντελέζος, υγειονολόγος MSc, λέκτορας Εφαρμογών στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, και προσθέτει: «Καταλαβαίνω ότι πρόκειται για λεπτές ισορροπίες, αλλά με καλή διάθεση και συνεννόηση θα επιτυγχάνεται».
Ατμοκαθαριστής
Βασική προϋπόθεση πριν περάσουμε στη δοκιμή των προϊόντων είναι πρώτα να έχουν περαστεί από ατμοκαθαριστή. Προσοχή όμως: Για να λειτουργήσει η διαδικασία του ατμού πρέπει η επιφάνεια να είναι καθαρή, διότι άλλο η καθαριότητα και άλλο η απολύμανση.
«Πρέπει να έχει καθαριστεί από τυχόν ύπαρξη λίπους, το οποίο δημιουργείται είτε από ιδρώτα είτε από το λίπος που κουβαλά ο ίδιος ο ιός. Οταν το λίπος εκτίθεται σε τόσο υψηλές θερμοκρασίες, συρρικνώνεται, άρα δεν καταστρέφεται. Προτείνουμε να περαστεί σφιχτά το ρούχο με ένα σφουγγαράκι ελαφρά ποτισμένο σε καθαριστικό και κατόπιν να χρησιμοποιήσουμε τον ατμοκαθαριστή», εξηγεί ο κ. Ντελέζος.
Η διαδικασία αυτή πρέπει να επαναλαμβάνεται έπειτα από κάθε πελάτη, εφόσον βέβαια δοκίμασε το ρούχο. Μια ρεαλιστική λύση είναι να χρησιμοποιούνται κατά τη δοκιμή τα δείγματα που υπάρχουν από κάθε προϊόν, οπότε στο τέλος ο πελάτης να αγοράζει από «το ράφι». Αλλωστε, υπενθυμίζουν οι ειδικοί, ύστερα από δύο μέρες ο ιός «εξαφανίζεται» από ένα ύφασμα που δεν έχει χρησιμοποιηθεί.
Δοκιμαστήριο
Η κοινή λογική προτάσσει, επίσης, πως ό,τι μπορεί να δοκιμαστεί πάνω από τα ρούχα που ήδη φοράμε είναι προτιμότερο. Οπως, βέβαια, και αν είμαστε σίγουροι για το νούμερο που μας κάνει, να αγοράσουμε το ρούχο χωρίς δοκιμή. Από τη στιγμή όμως που θα μπούμε στο δοκιμαστήριο, οφείλουμε να θυμόμαστε πως μπαίνει αποκλειστικά ένα άτομο, δηλαδή ας ξεχάσουμε τους εξυπηρετικούς εργαζομένους που έμπαιναν μαζί μας για να βοηθήσουν. Μάλιστα, κάποια μεγάλα καταστήματα, που συνήθως εξυπηρετούν πάρα πολύ κόσμο, για την ώρα τα κρατούν κλειστά.
«Το δοκιμαστήριο είναι σαν ασανσέρ, όπου θυμηθείτε πόσο αυστηροί κανόνες υπάρχουν για αυτά (υποχρεωτική μάσκα, αποφυγή χρήσης κ.λπ.). Εννοείται πως από δοκιμή σε δοκιμή η κουρτίνα θα πρέπει να παραμένει ανοιχτή, ώστε να αερίζεται ο χώρος», συνεχίζει ο κ. Ντελέζος.
Εξαιρετική προσοχή όμως χρειάζεται το πιο «ευαίσθητο» για τον κορονοϊό σημείο του σώματος, που είναι το πρόσωπο, καθιστώντας σχεδόν απαγορευτική τη δοκιμή ρούχων από την περιοχή του λαιμού. «Είναι το σημείο που πρέπει να προσέξουμε περισσότερο από όλα. Να μην ακουμπήσουμε το πρόσωπό μας με τα χέρια μας αν δεν είναι καθαρά και, φυσικά, να μην έρθει σε επαφή το ρούχο με το πρόσωπο», τονίζει ο υγειονολόγος.
Σύμφωνα με τις συμβουλές που δίνουν στο προσωπικό των καταστημάτων, η χρήση του ατμοκαθαριστή δεν πρέπει επ’ ουδενί να γίνεται σε μικρό χώρο, όπως είναι τα δοκιμαστήρια, ώστε να μην υπάρξει διασπορά είτε του ιού είτε διάφορων αλλεργιογόνων ουσιών. «Είναι κοινή λογική. Οπως προσέχουμε και στο σπίτι μας όταν τινάζουμε τα ρούχα. Πρώτα τα αφήνουμε στον ήλιο, μετά τα τινάζουμε σε εξωτερικό χώρο και στη συνέχεια τα βάζουμε στο σπίτι», μας λέει ο κ. Ντελέζος.
Υποδήματα
Οσο για τη δοκιμή παπουτσιών, εδώ τα πράγματα είναι λίγο πιο εύκολα για τον πελάτη, όμως χρειάζεται μεγαλύτερη προσοχή για το προσωπικό. «Συνιστούμε εκτός από μάσκα να φορά και ασπίδιο», λέει ο κ. Ντελέζος.
Κοινός τόπος για όλη τη διαδικασία είναι ότι η επιχείρηση θα πρέπει να έχει φροντίσει για τη σωστή χρήση του κλιματισμού, να υπάρχουν ταυτόχρονα φυσικός αερισμός του χώρου και φωτισμός. «Αέρας και φως βοηθούν να μειωθεί το ιικό φορτίο», καταλήγει ο κ. Ντελέζος.
Βασικές συμβουλές
Φοράμε μάσκα (προσωπικό και πελάτες) • Αποφεύγουμε τα άσκοπα αγγίγματα ρούχων και επιφανειών • Δεν δοκιμάζουμε ρούχα από την περιοχή του λαιμού/προσώπου • Προτιμάμε, αν γνωρίζουμε το νούμερό μας, να αγοράζουμε χωρίς δοκιμή • Αν μπούμε στο δοκιμαστήριο, μπαίνουμε αυστηρά μόνοι μας • Ελαφρύς καθαρισμός και απολύμανση κάθε ρούχου από πελάτη σε πελάτη • Τηρούμε αποστάσεις • Το κατάστημα πρέπει να αερίζεται επαρκώς
Αριθμός ατόμων
Εως 20 τ.μ.: 4 άτομα • Από 20 έως 100 τ.μ.: 4 άτομα συν 1 άτομο, ανά 10 τ.μ. • Ανω των 100 τ.μ.: 12 άτομα συν 1 άτομο, ανά 15 τ.μ. • 1 άτομο, ανά 10 τ.μ., σε κάθε όροφο.
Το διαβάσαμε στο e-typos
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου