Να πιάνουν τιμόνι από τα 17 έτη θα μπορούν από σήμερα, όσοι περνούν τις εξετάσεις για το δίπλωμα οδήγησης.
Το νομοσχέδιο για το νέο σύστημα χορήγησης αδειών οδήγησης οχημάτων ψηφίστηκε το βράδυ της Τετάρτης στη Βουλή από τις Κοινοβουλευτικές Ομάδες του ΣΥΡΙΖΑ και της Χρυσής Αυγής (ΝΔ και η Χρυσή Αυγή καταψήφισαν, ενώ ΚΚΕ και Ένωση Κεντρώων ψήφισαν «παρών»).
«Αυτή η μεταρρύθμιση, είναι στο πλαίσιο ενός ολιστικού σχεδίου για να προχωρήσουμε σε μια νέα εποχή οδικής ασφάλειας», υποστήριξε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, με την αξιωματική αντιπολίτευση να κάνει λόγο για απαράδεκτο, μη εφαρμόσιμο και προβληματικό νομοσχέδιο, που δε λύνει αλλά μετακυλύει τα προβλήματα.
Τι αλλάζει με το νέο σύστημα
- Θεσμοθετείται η συνοδευόμενη οδήγηση από την ηλικία των 17 ετών. Oι οδηγοί που περνούν τη θεωρητική και την πρακτική εκπαίδευση, θα λαμβάνουν βεβαίωση δυνατότητας οδήγησης, υπό τον όρο να έχουν συνοδηγό που να είναι τουλάχιστον 30 ετών, να έχει δίπλωμα οδήγησης τουλάχιστον πέντε χρόνια και να μην του έχει καταλογιστεί ποτέ βαθμός ποινής στο point system.
- Ο υποψήφιος οδηγός πρώτα θα υποβάλλεται σε θεωρητική εξέταση και στη συνέχεια σε πρακτική, η οποία θα διενεργείται σε δύο στάδια: την πορεία και τις δεξιότητες οδήγησης. Εάν αποτύχει στο δεύτερο, θα επανεξετάζεται και στο πρώτο.
- Η διαδικασία θα καταγράφεται από οπτικοακουστικά μέσα καθ' όλη τη διάρκειά της. Η οριστική χορήγηση των διπλωμάτων οδήγησης θα διαρκεί έως και πέντε εργάσιμες ημέρες, προκειμένου να ελεγχθεί το οπτικοακουστικό υλικό που θα έχει συγκεντρωθεί.
- Το ζευγάρι εξεταζόμενου - εξεταστή θα προκύπτει από ηλεκτρονική κλήρωση λίγο πριν την εξέταση, ενώ οι εξεταστές θα είναι αποκλειστικής απασχόλησης.
- Ο εξεταστής δε θα βρίσκεται εντός του αυτοκινήτου, ενώ μόνοι τους στο δίκυκλο θα είναι και όσοι θέλουν να λάβουν άδεια οδήγησης μοτοσικλέτας. Τα εκπαιδευτικά οχήµατα που θα χρησιµοποιούνται στις εξετάσεις θα πρέπει να διαθέτουνδιαδικτυακή σύνδεση µε το Κέντρο Ελέγχου του υπουργείου και κάµερα µε µικρόφωνο.
- Αυξάνονται τα εξέταστρα για τη θεωρητική και πρακτική εξέταση στα 15 ευρώ, από 10 ευρώ που είναι σήµερα.
- Τα πρόστιμα για όσους επιχειρήσουν να «λαδώσουν» για να πάρουν άδεια ή να κάνουν άλλη παρανομία θα είναι τσουχτερά, αφού θα ξεκινούν από 500 ευρώ για τον υποψήφιο οδηγό και τον εξεταστή και θα φτάνουν ακόμη και τις 3.000 ευρώ για τη σχολή οδηγών. Σκληρές θα είναι και οι κυρώσεις, καθώς στους μεν οδηγούς μπορεί να απαγορευτεί η δυνατότητα συμμετοχής σε εξετάσεις έως και για 3 έτη, ενώ οι σχολές οδηγών και οι εκπαιδευτές κινδυνεύουν να χάσουν οριστικά την άδειά τους.
- Οι οδηγοί άνω των 74 ετών, που ανανεώνουν το δίπλωμα, θα περνούν από νέα πρακτική εξέταση
Πηγή: madata.gr
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου