Το επονομαζόμενο και “diesel gate της VW” αφορά περίπου 30.000 που
αγόρασαν αυτοκίνητο με το πειραγμένο λογισμικό. Η ελληνική δικαιοσύνη
ήδη δικαίωσε δύο ιδιοκτήτες αυτοκινήτων diesel και έτσι ανοίγει ο δρόμος
για αποζημίωση.
Ήδη δύο Έλληνες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων της VW έχουν λάβει με δικαστική απόφαση αποζημίωση για το σκάνδαλο με τα diesel.
Στη μια περίπτωση ιδιοκτήτης αυτοκινήτου Polo 1.6 TDi έλαβε ποσό επιστροφής 11.005 ευρώ και τα δικαστικά έξοδα, ενώ ιδιοκτήτρια Polo 1.2 αποζημίωση 5.200 ευρώ.
Νομικοί που μιλούν στην εφημερίδα “Ελεύθερος Τύπος” εξηγούν ότι στην Ελλάδα οι αποζημιώσεις που αφορούν στην αγορά πρέπει να διεκδικηθούν εντός δύο ετών.
Έτσι οι περίπου 30.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων VW,Audi, Skoda ή Porsche πρέπει να σπεύσουν να διεκδικήσουν, εαν το επιθυμούν αποζημίωση, πριν κλείσει η διετία από την αγορά του αυτοκινήτου.
Ο ιδιοκτήτης μπορεί είτε να δώσει πίσω το αυτοκίνητο είτε να το κρατήσει.
Και στις δύο περιπτώσεις δικαιούται αποζημίωση.
Ο επίσημος εισαγωγέας των αυτοκινήτων Volkswagen στην Ελλάδα αναμένει την επίσημη ειδοποίηση από το δικαστήριο για την απόφαση. Πηγές από την εταιρεία πάντως αναφέρουν ότι οι μέχρι στιγμής προσφυγές στα ελληνικά δικαστήρια είναι ελάχιστες, ενώ όλοι οι κάτοχοι αυτοκινήτων Volkswagen των συγκεκριμένων εκδόσεων έχουν ενημερωθεί ώστε να αποκατασταθεί η παρέμβαση που είχε γίνει.
Οι αποφάσεις του ελληνικού δικαστηρίου έχουν να κάνουν με το συγκεκριμένο σκάνδαλο που αποκαλύφθηκε το 2015 στις ΗΠΑ και αφορά στην παραποίηση του λογισμικού σε συγκεκριμένα μοντέλα που κατασκευάστηκαν από τον όμιλο της Volkswagen. Συγκεκριμένα η αμερικανική Αρχή Περιβαλλοντικής Προστασίας ανακοίνωσε στις 18 Σεπτεμβρίου του 2015 ότι η VW είχε εγκαταστήσει παράνομες συσκευές αναχαίτισης σε οχήματα με κινητήρα ντίζελ που είχαν κατασκευαστεί την περίοδο από το 2009 έως το 2015 προκειμένου να τα εμφανίζει λιγότερο ρυπογόνα.
Η αποκάλυψη αυτή προκάλεσε ένα από τα μεγαλύτερα επιχειρηματικά σκάνδαλα των τελευταίων δεκαετιών και ξεκίνησε μεγάλη έρευνα στην εταιρεία η οποία τελικά ομολόγησε ότι 11 εκατομμύρια πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά της ήταν εφοδιασμένα με την εν λόγω συσκευή. Η εταιρεία αναμένει ότι η συνολική ζημιά από το σκάνδαλο θα φτάσει στα 25 δισ. ευρώ, χωρίς βέβαια να υπολογίζεται η ζημιά στη φήμη της και συνεπώς στη μετοχή της.
aftodioikisi.gr
Ήδη δύο Έλληνες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων της VW έχουν λάβει με δικαστική απόφαση αποζημίωση για το σκάνδαλο με τα diesel.
Στη μια περίπτωση ιδιοκτήτης αυτοκινήτου Polo 1.6 TDi έλαβε ποσό επιστροφής 11.005 ευρώ και τα δικαστικά έξοδα, ενώ ιδιοκτήτρια Polo 1.2 αποζημίωση 5.200 ευρώ.
Νομικοί που μιλούν στην εφημερίδα “Ελεύθερος Τύπος” εξηγούν ότι στην Ελλάδα οι αποζημιώσεις που αφορούν στην αγορά πρέπει να διεκδικηθούν εντός δύο ετών.
Έτσι οι περίπου 30.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων VW,Audi, Skoda ή Porsche πρέπει να σπεύσουν να διεκδικήσουν, εαν το επιθυμούν αποζημίωση, πριν κλείσει η διετία από την αγορά του αυτοκινήτου.
Ο ιδιοκτήτης μπορεί είτε να δώσει πίσω το αυτοκίνητο είτε να το κρατήσει.
Και στις δύο περιπτώσεις δικαιούται αποζημίωση.
Ο επίσημος εισαγωγέας των αυτοκινήτων Volkswagen στην Ελλάδα αναμένει την επίσημη ειδοποίηση από το δικαστήριο για την απόφαση. Πηγές από την εταιρεία πάντως αναφέρουν ότι οι μέχρι στιγμής προσφυγές στα ελληνικά δικαστήρια είναι ελάχιστες, ενώ όλοι οι κάτοχοι αυτοκινήτων Volkswagen των συγκεκριμένων εκδόσεων έχουν ενημερωθεί ώστε να αποκατασταθεί η παρέμβαση που είχε γίνει.
Οι αποφάσεις του ελληνικού δικαστηρίου έχουν να κάνουν με το συγκεκριμένο σκάνδαλο που αποκαλύφθηκε το 2015 στις ΗΠΑ και αφορά στην παραποίηση του λογισμικού σε συγκεκριμένα μοντέλα που κατασκευάστηκαν από τον όμιλο της Volkswagen. Συγκεκριμένα η αμερικανική Αρχή Περιβαλλοντικής Προστασίας ανακοίνωσε στις 18 Σεπτεμβρίου του 2015 ότι η VW είχε εγκαταστήσει παράνομες συσκευές αναχαίτισης σε οχήματα με κινητήρα ντίζελ που είχαν κατασκευαστεί την περίοδο από το 2009 έως το 2015 προκειμένου να τα εμφανίζει λιγότερο ρυπογόνα.
Η αποκάλυψη αυτή προκάλεσε ένα από τα μεγαλύτερα επιχειρηματικά σκάνδαλα των τελευταίων δεκαετιών και ξεκίνησε μεγάλη έρευνα στην εταιρεία η οποία τελικά ομολόγησε ότι 11 εκατομμύρια πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά της ήταν εφοδιασμένα με την εν λόγω συσκευή. Η εταιρεία αναμένει ότι η συνολική ζημιά από το σκάνδαλο θα φτάσει στα 25 δισ. ευρώ, χωρίς βέβαια να υπολογίζεται η ζημιά στη φήμη της και συνεπώς στη μετοχή της.
aftodioikisi.gr
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου