Αντιμέτωπη
με τεράστια οικολογική καταστροφή βρίσκεται η Σαλαμίνα και η ευρύτερη
περιοχή του Σαρωνικού μετά το ναυάγιο του δεξαμενοπλοίου «Αγία Ζώνη ΙΙ»
νοτιοδυτικά της νησίδας Αταλάντη, καθώς η ρύπανση από τα πετρελαιοειδή
και την πίσσα εκτείνεται σε μήκος 1,5 χλμ μεταξύ Κυνοσούρας και Σεληνίων
Υπενθυμίζεται ότι το ναυάγιο σημειώθηκε τα ξημερώματα της Κυριακής, υπό άγνωστες συνθήκες. Το δεξαμενόπλοιο μετέφερε 2.570 τόνους καύσιμα (2.200 τόνους μαζούτ και 370 τόνους ντίζελ) και είχε αποπλεύσει από τα διυλιστήρια ΕΛΠΕ του Ασπροπύργου.
Τουλάχιστον 20 κυβικά πετρελαιοειδών και 7 κυβικά στερεά απόβλητα, έχουν περισυλλεγεί έως σήμερα από τη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Κυνοσούρας και Σεληνίων. Σύμφωνα με αξιωματικούς του Λιμενικού Σώματος Ελληνική Ακτοφυλακής, οι εργασίες στεγανοποίησης του ναυαγίου έχουν ολοκληρωθεί και αναμένεται να κατατεθεί σχέδιο από ιδιωτική εταιρεία για την απάντληση των καυσίμων.
Στο σημείο της βύθισης του πλοίου έχουν ποντιστεί επάλληλες σειρές πλωτών φραγμάτων, ενώ στην περιοχή των Σεληνίων επιχειρεί συνεργείο 23 ατόμων ιδιωτικής εταιρείας αντιρύπανσης, με 5 βυτιοφόρα οχήματα και παράκτια αντιρρυπαντικά σκάφη.
Χθες παράκτιες περιοχές της Σαλαμίνας, επισκέφθηκαν ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Διονύσης-Χαράλαμπος Καλαματιανός και ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, αντιναύαρχος Σταμάτιος Ράπτης, συνοδευόμενοι από τον Κεντρικό Λιμενάρχη Πειραιά, αρχιπλοίαρχο Λεοντάρα Κωνσταντίνο.
Σύμφωνα με ανώτερους αξιωματικούς του Λιμενικού Σώματος Ελληνική Ακτοφυλακής, η σφράγιση των εργασιών στεγανοποίησης του ναυαγίου έχουν ολοκληρωθεί και αναμένεται να κατατεθεί σχέδιο από ιδιωτική εταιρεία για την απάντληση των καυσίμων.
Στο σημείο της βύθισης του πλοίου έχουν ποντιστεί επάλληλες σειρές πλωτών φραγμάτων, ενώ στην περιοχή των Σεληνίων επιχειρεί συνεργείο είκοσι τριών ατόμων ιδιωτικής εταιρείας αντιρρύπανσης, με πέντε βυτιοφόρα οχήματα και παράκτια αντιρρυπαντικά σκάφη. Όπως αναφέρει το σχετικό δελτίο Τύπου του Υπουργείο Ναυτιλίας, το δεξαμενόπλοιο «βυθίστηκε υπό αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής αιτίες». Τονίζεται ότι «τέθηκε σε εφαρμογή το τοπικό σχέδιο αντιμετώπισης περιστατικών ρύπανσης», καθώς και ότι «κατέπλευσε στην περιοχή αντιρρυπαντικό σκάφος» του Λιμενικού.
Την απόγνωσή τους, από την πλευρά τους, εκφράζουν κάτοικοι και καταστηματάρχες της περιοχής, δηλώνοντας ότι απειλούνται με ολοκληρωτική καταστροφή και ζητώντας άμεση λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση της κατάστασης
Δήμαρχος Σαλαμίνας: Μεγάλη η περιβαλλοντική και η οικονομική ζημιά
«Χρειάζονται περισσότερες δυνάμεις για να αντιμετωπιστεί η μεγάλη έκταση της ζημιάς» τονίζει σε δηλώσεις της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η δήμαρχος Σαλαμίνας Ισιδώρα Νάννου – Παπαθανασίου, σχετικά με τη διαρροή μαζούτ από το δεξαμενόπλοιο «Αγία Ζώνη» που βυθίστηκε την Κυριακή με 2.570 τόνους καύσιμα, νοτιοδυτικά της Αταλάντης στον Σαρωνικό.
Σημειώνεται ότι η ρύπανση από τα πετρελαιοειδή και την πίσσα εκτείνεται σε μήκος 1,5 χλμ. μεταξύ Κυνοσούρας και Σεληνίων.
Στην περιοχή εργάζονται δύο εταιρείες που έχουν αναλάβει τις εργασίες απορρύπανσης με μέριμνα της πλοιοκτήτριας εταιρείας, ωστόσο σύμφωνα με τη δήμαρχο «θα χρειαστεί χρόνος, αφού η ζημιά είναι μεγάλη».
«Η θάλασσα και οι ακτές είναι πολύ επιβαρυμένες» προσθέτει η κ. Νάννου, ενώ εξαιτίας της άσχημης μυρωδιάς που επικρατεί στην ατμόσφαιρα, έχει νεκρώσει όλη η περιοχή. Η δήμαρχος εξέφρασε φόβους, ότι «αν αλλάξει η κατεύθυνση του ανέμου, τότε δεν αποκλείεται το πρόβλημα της ρύπανσης να επεκταθεί σε όλο το Σαρωνικό».
«Τα καταστήματα εστίασης που βρίσκονται στην περιοχή αυτή την στιγμή δεν λειτουργούν, αφού δεν πατάει άνθρωπος εδώ» εξηγεί στο ΑΠΕ- ΜΠΕ η δήμαρχος Σαλαμίνας και προσθέτει ότι, πέρα από τη μεγάλη περιβαλλοντική ζημιά, υπάρχει και η οικονομική.
Σε ότι αφορά το επόμενο βήμα από πλευράς δήμου, η δήμαρχος Σαλαμίνας τόνισε πως θα προχωρήσουν στις απαραίτητες νομικές ενέργειες, ώστε «να γίνει απόδοση ευθυνών και να υπάρξουν αποζημιώσεις για τους ανθρώπους της περιοχής, αλλά και για την περιοχή την ίδια σε ότι αφορά την φυσιολογία της, που έχει καταστραφεί».
madata.gr
Υπενθυμίζεται ότι το ναυάγιο σημειώθηκε τα ξημερώματα της Κυριακής, υπό άγνωστες συνθήκες. Το δεξαμενόπλοιο μετέφερε 2.570 τόνους καύσιμα (2.200 τόνους μαζούτ και 370 τόνους ντίζελ) και είχε αποπλεύσει από τα διυλιστήρια ΕΛΠΕ του Ασπροπύργου.
Τουλάχιστον 20 κυβικά πετρελαιοειδών και 7 κυβικά στερεά απόβλητα, έχουν περισυλλεγεί έως σήμερα από τη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Κυνοσούρας και Σεληνίων. Σύμφωνα με αξιωματικούς του Λιμενικού Σώματος Ελληνική Ακτοφυλακής, οι εργασίες στεγανοποίησης του ναυαγίου έχουν ολοκληρωθεί και αναμένεται να κατατεθεί σχέδιο από ιδιωτική εταιρεία για την απάντληση των καυσίμων.
Στο σημείο της βύθισης του πλοίου έχουν ποντιστεί επάλληλες σειρές πλωτών φραγμάτων, ενώ στην περιοχή των Σεληνίων επιχειρεί συνεργείο 23 ατόμων ιδιωτικής εταιρείας αντιρύπανσης, με 5 βυτιοφόρα οχήματα και παράκτια αντιρρυπαντικά σκάφη.
Χθες παράκτιες περιοχές της Σαλαμίνας, επισκέφθηκαν ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Διονύσης-Χαράλαμπος Καλαματιανός και ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, αντιναύαρχος Σταμάτιος Ράπτης, συνοδευόμενοι από τον Κεντρικό Λιμενάρχη Πειραιά, αρχιπλοίαρχο Λεοντάρα Κωνσταντίνο.
Σύμφωνα με ανώτερους αξιωματικούς του Λιμενικού Σώματος Ελληνική Ακτοφυλακής, η σφράγιση των εργασιών στεγανοποίησης του ναυαγίου έχουν ολοκληρωθεί και αναμένεται να κατατεθεί σχέδιο από ιδιωτική εταιρεία για την απάντληση των καυσίμων.
Στο σημείο της βύθισης του πλοίου έχουν ποντιστεί επάλληλες σειρές πλωτών φραγμάτων, ενώ στην περιοχή των Σεληνίων επιχειρεί συνεργείο είκοσι τριών ατόμων ιδιωτικής εταιρείας αντιρρύπανσης, με πέντε βυτιοφόρα οχήματα και παράκτια αντιρρυπαντικά σκάφη. Όπως αναφέρει το σχετικό δελτίο Τύπου του Υπουργείο Ναυτιλίας, το δεξαμενόπλοιο «βυθίστηκε υπό αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής αιτίες». Τονίζεται ότι «τέθηκε σε εφαρμογή το τοπικό σχέδιο αντιμετώπισης περιστατικών ρύπανσης», καθώς και ότι «κατέπλευσε στην περιοχή αντιρρυπαντικό σκάφος» του Λιμενικού.
Την απόγνωσή τους, από την πλευρά τους, εκφράζουν κάτοικοι και καταστηματάρχες της περιοχής, δηλώνοντας ότι απειλούνται με ολοκληρωτική καταστροφή και ζητώντας άμεση λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση της κατάστασης
Δήμαρχος Σαλαμίνας: Μεγάλη η περιβαλλοντική και η οικονομική ζημιά
«Χρειάζονται περισσότερες δυνάμεις για να αντιμετωπιστεί η μεγάλη έκταση της ζημιάς» τονίζει σε δηλώσεις της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η δήμαρχος Σαλαμίνας Ισιδώρα Νάννου – Παπαθανασίου, σχετικά με τη διαρροή μαζούτ από το δεξαμενόπλοιο «Αγία Ζώνη» που βυθίστηκε την Κυριακή με 2.570 τόνους καύσιμα, νοτιοδυτικά της Αταλάντης στον Σαρωνικό.
Σημειώνεται ότι η ρύπανση από τα πετρελαιοειδή και την πίσσα εκτείνεται σε μήκος 1,5 χλμ. μεταξύ Κυνοσούρας και Σεληνίων.
Στην περιοχή εργάζονται δύο εταιρείες που έχουν αναλάβει τις εργασίες απορρύπανσης με μέριμνα της πλοιοκτήτριας εταιρείας, ωστόσο σύμφωνα με τη δήμαρχο «θα χρειαστεί χρόνος, αφού η ζημιά είναι μεγάλη».
«Η θάλασσα και οι ακτές είναι πολύ επιβαρυμένες» προσθέτει η κ. Νάννου, ενώ εξαιτίας της άσχημης μυρωδιάς που επικρατεί στην ατμόσφαιρα, έχει νεκρώσει όλη η περιοχή. Η δήμαρχος εξέφρασε φόβους, ότι «αν αλλάξει η κατεύθυνση του ανέμου, τότε δεν αποκλείεται το πρόβλημα της ρύπανσης να επεκταθεί σε όλο το Σαρωνικό».
«Τα καταστήματα εστίασης που βρίσκονται στην περιοχή αυτή την στιγμή δεν λειτουργούν, αφού δεν πατάει άνθρωπος εδώ» εξηγεί στο ΑΠΕ- ΜΠΕ η δήμαρχος Σαλαμίνας και προσθέτει ότι, πέρα από τη μεγάλη περιβαλλοντική ζημιά, υπάρχει και η οικονομική.
Σε ότι αφορά το επόμενο βήμα από πλευράς δήμου, η δήμαρχος Σαλαμίνας τόνισε πως θα προχωρήσουν στις απαραίτητες νομικές ενέργειες, ώστε «να γίνει απόδοση ευθυνών και να υπάρξουν αποζημιώσεις για τους ανθρώπους της περιοχής, αλλά και για την περιοχή την ίδια σε ότι αφορά την φυσιολογία της, που έχει καταστραφεί».
madata.gr
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου