Σύμφωνα με «Τα Νέα», με τον ετήσιο εισπρακτικό στόχο να παραμένει στα 1,1 δισ. ευρώ, τα σενάρια για τα νέα τέλη που έχουν πέσει στο τραπέζι είναι πολλά. Ο κυβισμός του κινητήρα, οι εκπομπές ρύπων και η παλαιότητα θα κρίνουν για άλλη μία φορά το ύψος των τελών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αλλαγές θα αφορούν κυρίως
τα αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας μετά την 1η Ιανουαρίου 2007 ή
2008, στα οποία το κόστος των ετήσιων τελών εξετάζεται να υπολογίζεται
συνδυαστικά από τον κυβισμό του κινητήρα αλλά και τις εκπομπές ρύπων.
Ορισμένες από τις αλλαγές που εξετάζονται από την αρμόδια επιτροπή του υπουργείου Οικονομικών για τα τέλη κυκλοφορίας προβλέπουν:
1. Την αύξηση του αριθμού των κλιμακίων υπολογισμού των τελών βάσει του κυβισμού, έτσι ώστε τα τέλη να αυξάνονται ανά κλιμάκιο 100 κυβικών αντί περίπου 200 που είναι σήμερα.
2. Την αύξηση του αριθμού των κλιμακίων υπολογισμού των τελών με βάση τους ρύπους για τα οχήματα που έχουν πάρει πινακίδες κυκλοφορίας μετά την 31η Οκτωβρίου 2010.
3. Την αλλαγή των συντελεστών υπολογισμού των τελών με βάση τους ρύπους προκειμένου να μην υπάρχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ των τελών που επιβαρύνουν οχήματα που πήραν πινακίδες για πρώτη φορά με διαφορά μερικών μηνών ή μερικών εβδομάδων.
Αυτοκίνητα 10ετίας
Για τις αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας στα οχήματα 10ετίας έχει ληφθεί υπόψη το μοντέλο της Πορτογαλίας, το οποίο συνδυάζει τον κυβισμό με τις εκπομπές ρύπων, με την εφαρμογή ειδικών συντελεστών.
Αν υιοθετηθεί το μοντέλο αυτό, τότε υπολογίζεται ότι θα επηρεαστούν πάνω από 1,1 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων οι οποίοι θα δουν τα τελικά ποσά των ετήσιων τελών κυκλοφορίας να αυξάνονται ή να μειώνονται ανάλογα με τον κυβισμό και τις εκπομπές CO2 του οχήματός τους.
dikaiologitika.gr
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου