Ο υπουργός
Παιδείας Νίκος Φίλης ξαναχτύπησε και μάλιστα κυριακάτικα, λέγοντας ότι
δεν κάνει πίσω στο θέμα των Θρησκευτικών και ότι οι ενέργειές του στο
ζήτημα αυτό είναι συμφωνημένες απόλυτα με τον Πρωθυπουργό.
Έτσι η υπόθεση των Θρησκευτικών αναδεικνύεται σε μείζον πολιτικό
θέμα, τη στιγμή που αφενός ο κ. Φίλης, εμπλέκει ευθέως τον πρωθυπουργό
και αφετέρου με την προειδοποίηση που κάνει ο Π. Καμμένος ότι δεν
πρόκειται να αφήσει τον κ. Φίλη να κάνει ότι θέλει στην κυβέρνηση.
Επιπλέον, σε όσα θα διαβάσατε παρακάτω, αποδεικνύουν ότι ο «πόλεμος»
Εκκλησίας- κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ βρίσκεται πλέον εκτός ορίων. Ο υπουργός
Παιδείας προφανώς αισθάνθηκε την ανάγκη να αναφερθεί ότι έχει την κάλυψη
του πρωθυπουργού μετά από δημοσιεύματα στον κυριακάτικο τύπο που
εμφανίζουν τον Αλ. Τσίπρα «να τον αδειάζει δίνοντας του παράλληλα εντολή
να ζητήσει συγγνώμη και να τα βρει με τον Αρχιεπίσκοπο».
Μιλώντας στο «Βήμα» ο υπουργός Παιδείας επιτέθηκε φραστικά στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο κατηγορώντας τον ότι υπαναχώρησε από τα συμφωνεθέντα για τα Θρησκευτικά «κάτω από την πίεση των ακραίων ιεραρχών» και της αντιπαράθεσής του με το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Παρά ταύτα ο κ. Φίλης ζήτησε εγγράφως συνάντηση με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, πλην όμως από την Αρχιεπισκοπή του διαμήνυσαν ότι συνάντηση μαζί του δεν πρόκειται να υπάρξει έως την στις 4 Οκτωβρίου (έναρξη των εργασιών της Ιεράς Συνόδου). Την ίδια ώρα συνάντηση με τον Αρχιεπίσκοπο ζήτησε και ο Πάνος Καμμένος και η Αρχιεπισκοπή του διαμήνυσε ότι αυτή μπορεί να γίνει ανά πάσα στιγμή, αλλά καθορίστηκε για την Τρίτη, αφού ο υπουργός Αμυνας θα απουσιάζει στη Σλοβακία. Πάντως εάν ο κ. Φίλης έχει ή όχι την κάλυψη του πρωθυπουργού, θα φανεί τη Δευτέρα 3 Οκτωβρίου, στον Αγιασμό της Βουλής, όπου θα υπάρξει και συνάντηση Αρχιεπισκόπου- Τσίπρα. Η συνάντηση αυτή γίνεται μόλις 24 ώρες πριν από την έναρξη των εργασιών της Ιεράς Συνόδου
Κύκλοι τη Αρχιεπισκοπής σε συνομιλία τους που είχαν με «Το Βήμα» έλεγαν ότι «οι ύβρεις, οι συκοφαντίες και οι κατηγορίες είναι το εύκολο καταφύγιο όσων κάνουν κινήσεις κομματικής τακτικής και στρατηγικής σε ευαίσθητα εθνικά, πολιτισμικά και θρησκευτικά θέματα, επιχειρώντας να χαϊδέψουν τα αυτιά του ακροατηρίου τους. Εξέφραζαν μάλιστα την απορία τους για την ανάμειξη του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Και σημείωναν: «πόσο μακριά μπορεί να φτάσει κάποιος όταν επιδιώκει τον διχασμό»;
Ο κ. Φίλης εμφανίζεται αποφασισμένος να συναντηθεί με τον Αρχιεπίσκοπο, όποτε και όταν ο Μακαριότατος τον δεχτεί, τη στιγμή μάλιστα που έχει και την πλήρη κάλυψη στους χειρισμούς του από τον πρωθυπουργό: «Στη συνάντηση αυτή δεν πρόκειται να κάνω πίσω, εδώ είμαστε κυβέρνηση, δεν πρόκειται να γελοιοποιηθούμε», έλεγε για να συμπληρώσει ότι το ζήτημα των Θρησκευτικών είναι θέμα της κυβέρνησης και όχι της Εκκλησίας. Ανάμειξε στην όλη υπόθεση και την πρώην υπουργό Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου λέγοντας ότι αυτή άρχισε τον διάλογο πάνω στο θέμα αυτό και ότι αυτός τον ολοκλήρωσε.
Επιπλέον υπενθυμίζει το πρόσφατο δείπνο που είχε ο Αρχιεπίσκοπος (μαζί με ιεράρχες) στο Μέγαρο Μαξίμου, δείπνο που του παρέθεσε ο πρωθυπουργός και στο οποίο, όπως λέει συμφωνήθηκαν τα πάντα χωρίς ο Αρχιεπίσκοπος να εκφράσει τις αντιρρήσεις του για το μάθημα των Θρησκευτικών. Κατά τον κ. Φίλη που σκληραίνει τη στάση του έναντι της Εκκλησίας και ευθυγραμμίζεται πλήρως με τους λεγόμενους «σκληρούς» του ΣΥΡΙΖΑ (ενόψει μάλιστα και του Συνεδρίου του κόμματος στις 13 Οκτωβρίου) ο επικεφαλής του διαλόγου ήταν ο Σπ. Γιαγκαζόγλου, διευθυντής του επίσημου περιοδικού «Εκκλησία», της Εκκλησίας της Ελλάδος, τον οποίο ο Αρχιεπίσκοπος τον απομάκρυνε. Κύκλοι ωστόσο της Αρχιεπισκοπής σημείωναν: « Τίποτα δεν συζητήθηκε για το μάθημα των Θρησκευτικών στο εν λόγω δείπνο. Η συζήτηση περιεστράφη γύρω από το θέμα της από κοινού με την πολιτεία αξιοποίησης της εκκλησιαστικής περιουσίας προς όφελος του ελληνικού λαού. Ουδέν άλλο.».Οσον αφορά την απομάκρυνση του διευθυντή του περιοδικού οι ίδιοι κύκλοι ανέφεραν ότι πράγματι ο κ. Γιαγκαζόγλου απομακρύνθηκε από διευθυντής όταν συμφώνησε ότι το μάθημα των Θρησκευτικών θα πρέπει να μετατραπεί σε μάθημα Θρησκειολογίας.
Πάντως ο κ. Φίλης όχι μόνον σκληραίνει τη στάση του, αφού, όπως λέει, έχει την πλήρη κάλυψη και του πρωθυπουργού, αλλά και προκαλεί την Εκκλησία. Λέει με υπερηφάνεια ότι προσφάτως παρέστη (ως νονός) σε βάφτιση στον Αγιο Δημήτριο Λουμπαδιάρη, παρουσία δύο μητροπολιτών (Κηφισίας και Πατρών, τους οποίους σε παλαιότερες εκτιμήσεις του τους χαρακτήρισε και ως« ακραίους») και απήγγειλε απ΄έξω στο «Πιστεύω» επανλαμβάνοντας πολλές φορές το...«απεταξάμην», χωρίς ίχνος μετάνοιας για όσα είπε για την Εκκλησία και τους ιεράρχες.
Βήμα
Μιλώντας στο «Βήμα» ο υπουργός Παιδείας επιτέθηκε φραστικά στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο κατηγορώντας τον ότι υπαναχώρησε από τα συμφωνεθέντα για τα Θρησκευτικά «κάτω από την πίεση των ακραίων ιεραρχών» και της αντιπαράθεσής του με το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Παρά ταύτα ο κ. Φίλης ζήτησε εγγράφως συνάντηση με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, πλην όμως από την Αρχιεπισκοπή του διαμήνυσαν ότι συνάντηση μαζί του δεν πρόκειται να υπάρξει έως την στις 4 Οκτωβρίου (έναρξη των εργασιών της Ιεράς Συνόδου). Την ίδια ώρα συνάντηση με τον Αρχιεπίσκοπο ζήτησε και ο Πάνος Καμμένος και η Αρχιεπισκοπή του διαμήνυσε ότι αυτή μπορεί να γίνει ανά πάσα στιγμή, αλλά καθορίστηκε για την Τρίτη, αφού ο υπουργός Αμυνας θα απουσιάζει στη Σλοβακία. Πάντως εάν ο κ. Φίλης έχει ή όχι την κάλυψη του πρωθυπουργού, θα φανεί τη Δευτέρα 3 Οκτωβρίου, στον Αγιασμό της Βουλής, όπου θα υπάρξει και συνάντηση Αρχιεπισκόπου- Τσίπρα. Η συνάντηση αυτή γίνεται μόλις 24 ώρες πριν από την έναρξη των εργασιών της Ιεράς Συνόδου
Κύκλοι τη Αρχιεπισκοπής σε συνομιλία τους που είχαν με «Το Βήμα» έλεγαν ότι «οι ύβρεις, οι συκοφαντίες και οι κατηγορίες είναι το εύκολο καταφύγιο όσων κάνουν κινήσεις κομματικής τακτικής και στρατηγικής σε ευαίσθητα εθνικά, πολιτισμικά και θρησκευτικά θέματα, επιχειρώντας να χαϊδέψουν τα αυτιά του ακροατηρίου τους. Εξέφραζαν μάλιστα την απορία τους για την ανάμειξη του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Και σημείωναν: «πόσο μακριά μπορεί να φτάσει κάποιος όταν επιδιώκει τον διχασμό»;
Ο κ. Φίλης εμφανίζεται αποφασισμένος να συναντηθεί με τον Αρχιεπίσκοπο, όποτε και όταν ο Μακαριότατος τον δεχτεί, τη στιγμή μάλιστα που έχει και την πλήρη κάλυψη στους χειρισμούς του από τον πρωθυπουργό: «Στη συνάντηση αυτή δεν πρόκειται να κάνω πίσω, εδώ είμαστε κυβέρνηση, δεν πρόκειται να γελοιοποιηθούμε», έλεγε για να συμπληρώσει ότι το ζήτημα των Θρησκευτικών είναι θέμα της κυβέρνησης και όχι της Εκκλησίας. Ανάμειξε στην όλη υπόθεση και την πρώην υπουργό Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου λέγοντας ότι αυτή άρχισε τον διάλογο πάνω στο θέμα αυτό και ότι αυτός τον ολοκλήρωσε.
Επιπλέον υπενθυμίζει το πρόσφατο δείπνο που είχε ο Αρχιεπίσκοπος (μαζί με ιεράρχες) στο Μέγαρο Μαξίμου, δείπνο που του παρέθεσε ο πρωθυπουργός και στο οποίο, όπως λέει συμφωνήθηκαν τα πάντα χωρίς ο Αρχιεπίσκοπος να εκφράσει τις αντιρρήσεις του για το μάθημα των Θρησκευτικών. Κατά τον κ. Φίλη που σκληραίνει τη στάση του έναντι της Εκκλησίας και ευθυγραμμίζεται πλήρως με τους λεγόμενους «σκληρούς» του ΣΥΡΙΖΑ (ενόψει μάλιστα και του Συνεδρίου του κόμματος στις 13 Οκτωβρίου) ο επικεφαλής του διαλόγου ήταν ο Σπ. Γιαγκαζόγλου, διευθυντής του επίσημου περιοδικού «Εκκλησία», της Εκκλησίας της Ελλάδος, τον οποίο ο Αρχιεπίσκοπος τον απομάκρυνε. Κύκλοι ωστόσο της Αρχιεπισκοπής σημείωναν: « Τίποτα δεν συζητήθηκε για το μάθημα των Θρησκευτικών στο εν λόγω δείπνο. Η συζήτηση περιεστράφη γύρω από το θέμα της από κοινού με την πολιτεία αξιοποίησης της εκκλησιαστικής περιουσίας προς όφελος του ελληνικού λαού. Ουδέν άλλο.».Οσον αφορά την απομάκρυνση του διευθυντή του περιοδικού οι ίδιοι κύκλοι ανέφεραν ότι πράγματι ο κ. Γιαγκαζόγλου απομακρύνθηκε από διευθυντής όταν συμφώνησε ότι το μάθημα των Θρησκευτικών θα πρέπει να μετατραπεί σε μάθημα Θρησκειολογίας.
Πάντως ο κ. Φίλης όχι μόνον σκληραίνει τη στάση του, αφού, όπως λέει, έχει την πλήρη κάλυψη και του πρωθυπουργού, αλλά και προκαλεί την Εκκλησία. Λέει με υπερηφάνεια ότι προσφάτως παρέστη (ως νονός) σε βάφτιση στον Αγιο Δημήτριο Λουμπαδιάρη, παρουσία δύο μητροπολιτών (Κηφισίας και Πατρών, τους οποίους σε παλαιότερες εκτιμήσεις του τους χαρακτήρισε και ως« ακραίους») και απήγγειλε απ΄έξω στο «Πιστεύω» επανλαμβάνοντας πολλές φορές το...«απεταξάμην», χωρίς ίχνος μετάνοιας για όσα είπε για την Εκκλησία και τους ιεράρχες.
Βήμα
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου