Διπλά
ωφελημένοι αναμένεται να είναι οι ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων
αυτοκινήτων στα Τέλη Κυκλοφορίας 2017, καθώς η Γενική Γραμματεία
Δημοσίων Εσόδων εξέδωσε εγκύκλιο, σύμφωνα με την οποία αλλάζει ο τρόπος
υπολογισμού τους και πλέον ως ημερομηνία πρώτης ταξινόμησης θα
λαμβάνεται υπόψη όχι μόνο εκείνη της Ελλάδας, αλλά όλων των υπόλοιπων
κρατών-μελών από όπου έχει εισαχθεί το όχημα.
Ουσιαστικά, οι ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που
τα οχήματά τους έχουν εισαχθεί στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, ασχέτως
αν είχαν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά το 2004 ή το 2006 σε κάποιο άλλο
κράτος-μέλος αναγκάζονταν να πληρώνουν Τέλη Κυκλοφορίας με βάση τις
εκπομπές CO2, όταν οι ιδιοκτήτες αντίστοιχων μοντέλων που είχαν
κυκλοφορήσει –όμως- για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 2004 ή το 2006,
πλήρωναν Τέλη Κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό του κινητήρα.
Αποτέλεσμα της απόφασης της ΓΓΔΕ θα είναι οι ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων να καταβάλουν μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2017, καθώς ο υπολογισμός τους θα γίνεται με βάση τον κυβισμό του κινητήρα και όχι τις εκπομπές CO2, ενώ αν ισχύσουν και οι επιπλέον μειώσεις που εξετάζει το οικονομικό επιτελείο για τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017, τότε θα είναι διπλά κερδισμένοι!
Πάντως, η εγκύκλιος της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Με την ΠΟΛ 1143/2016 κοινοποιείται το άρθρο 46 του ν. 4410/2016 με το οποίο αντικαθίστανται οι διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 20 του ν. 2948/2001 και της παραγράφου 2 του άρθρου 35 του ν. 3986/2011 και επανακαθορίζεται η έννοια της πρώτης ταξινόμησης για τις ανάγκες υπολογισμού Τελών Κυκλοφορίας έτους 2017 και επόμενων, στα Επιβατικά Ιδιωτικής Χρήσης και Επιβατικά Δημοσίας Χρήσης, οχήματα.
Συγκεκριμένα όπου στις παραπάνω διατάξεις γίνεται αναφορά σε “οχήματα που ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα” αντικαθίσταται με την αναφορά σε «οχήματα που ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα ή σε χώρα της Ευρωπαϊκής ένωσης (Ε.Ε.) ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ο.Χ.)».
Κατά συνέπεια, για τα επιβατικά οχήματα που εισάγονται στην Ελλάδα μεταχειρισμένα από άλλες χώρες της ΕΕ/ΕΟΧ, λαμβάνεται πλέον υπόψη για την επιβολή των τελών κυκλοφορίας έτους 2017 και επομένων, η ημερομηνία κατά την οποία έλαβε χώρα η πρώτη ταξινόμησή τους σε χώρα της ΕΕ ή του ΕΟΧ και όχι η πρώτη ταξινόμησή τους στην Ελλάδα».
enikonomia
Αποτέλεσμα της απόφασης της ΓΓΔΕ θα είναι οι ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων να καταβάλουν μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2017, καθώς ο υπολογισμός τους θα γίνεται με βάση τον κυβισμό του κινητήρα και όχι τις εκπομπές CO2, ενώ αν ισχύσουν και οι επιπλέον μειώσεις που εξετάζει το οικονομικό επιτελείο για τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017, τότε θα είναι διπλά κερδισμένοι!
Πάντως, η εγκύκλιος της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Με την ΠΟΛ 1143/2016 κοινοποιείται το άρθρο 46 του ν. 4410/2016 με το οποίο αντικαθίστανται οι διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 20 του ν. 2948/2001 και της παραγράφου 2 του άρθρου 35 του ν. 3986/2011 και επανακαθορίζεται η έννοια της πρώτης ταξινόμησης για τις ανάγκες υπολογισμού Τελών Κυκλοφορίας έτους 2017 και επόμενων, στα Επιβατικά Ιδιωτικής Χρήσης και Επιβατικά Δημοσίας Χρήσης, οχήματα.
Συγκεκριμένα όπου στις παραπάνω διατάξεις γίνεται αναφορά σε “οχήματα που ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα” αντικαθίσταται με την αναφορά σε «οχήματα που ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα ή σε χώρα της Ευρωπαϊκής ένωσης (Ε.Ε.) ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ο.Χ.)».
Κατά συνέπεια, για τα επιβατικά οχήματα που εισάγονται στην Ελλάδα μεταχειρισμένα από άλλες χώρες της ΕΕ/ΕΟΧ, λαμβάνεται πλέον υπόψη για την επιβολή των τελών κυκλοφορίας έτους 2017 και επομένων, η ημερομηνία κατά την οποία έλαβε χώρα η πρώτη ταξινόμησή τους σε χώρα της ΕΕ ή του ΕΟΧ και όχι η πρώτη ταξινόμησή τους στην Ελλάδα».
enikonomia
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου