Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ryanair: Γιατί φεύγει από την Ελλάδα δύο μήνες νωρίτερα φέτος το καλοκαίρι

Σε τερματισμό, κατά δύο μήνες νωρίτερα, του καλοκαιρινού προγράμματος πτήσεων στην χώρα μας, προσανατολίζεται η low cost αεροπορική εταιρεία, Ryanair.
Σύμφωνα με τον εμπορικό διευθυντή της εταιρείας Ντέιβιντ Ο' Μπράιεν, ρόλο σε αυτή την εξέλιξη παίζει και η πρόθεση της κυβέρνησης να επιβάλει νέους φόρους στο τουριστικό προϊόν, προκειμένου να κλείσει η αξιολόγηση.
Οπως εξηγεί, πρόκειται για μια απόφαση που ελήφθη μετά την παραδειγματική αγνόηση των προτάσεων της εταιρείας, ήδη από τις αρχές του 2014, για αύξηση της επιβατικής κίνησης, διαχρονικά από τους αρμόδιους υπουργούς.
«Εχουμε αποστείλει 25 επιστολές τα τελευταία δύο χρόνια, αλλά έχουμε λάβει μόλις τρεις απαντήσεις, σε καμία όμως από αυτές δεν υπάρχει ανταπόκριση, θετική είτε αρνητική, στις προτάσεις μας».
Στις απαντήσεις δε αυτές η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού κυρία Ελενα Κουντουρά δήλωσε, σύμφωνα με τον κ. Ο’ Μπράιεν, ότι οι προτάσεις της Ryanair για αύξηση των επισκεπτών κατά 5 εκατ. σε ορίζοντα τριετίας «δεν εμπίπτουν στις αρμοδιότητές της». Ο κύβος για την εταιρεία ερρίφθη μετά και την επιστολή της 18ης Μαρτίου 2016, όπου αναφερόταν μάλιστα ότι η αρχή των ακυρώσεων θα γίνει από το νησί της Κω. Ουσιαστική απάντηση επί των «επιχειρηματικών», όπως τις χαρακτηρίζει, προτάσεων δεν υπήρξε. «Τακτική με την οποία η ελληνική αγορά χάνει οκτώ πτήσεις την ημέρα δύο μήνες νωρίτερα. Ισως επειδή η υπουργός ήταν πολύ απασχολημένη με την έκθεση στο Μαϊάμι».
Οι προτάσεις που έχει διατυπώσει η αεροπορική εταιρεία περιλαμβάνουν μειωμένα τέλη και φόρους κατά τους μήνες εκτός high season, με απαλλαγή των ναύλων για τα μικρά αεροδρόμια από το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων, που ανέρχεται σε 12 ευρώ ανά επιβάτη, καθώς και μείωσή του κατά 50% στο αεροδρόμιο της Αθήνας. Εφόσον τα κίνητρα αυτά ισχύσουν για πέντε χρόνια, η Ryanair δεσμεύεται να φέρει επιπλέον 2 εκατ. επιβάτες στην Αθήνα και ακόμη 3,5 εκατ. στα περιφερειακά αεροδρόμια, εκ των οποίων τα 2 εκατ. στη χαμηλής ζήτησης περίοδο ως το 2018. Οπως λέει χαρακτηριστικά, «είναι καλύτερο να έχεις επιβάτες χωρίς φόρους, παρά φόρους χωρίς επιβάτες».
Βολές στην υπουργό Τουρισμού ρίχνει ο εμπορικός διευθυντής της Ryanair, αποκαλώντας τη μάλιστα «Μαρία Αντουανέτα της Ελλάδος», και για την έλλειψη προτάσεων για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, στην οποία σημειώνεται ότι στοχεύει η ελληνική κυβέρνηση.
«Μιλώντας στη δημόσια τηλεόραση, το μόνο που ανακοίνωσε ήταν ένα πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού, το οποίο είναι εξαιρετικό για τους ωφελούμενους, όμως δεν είναι δυνατόν η στρατηγική για τον τουρισμό να περιορίζεται στην ανακύκλωση των χρημάτων των ελλήνων φορολογουμένων» σχολιάζει ο κ. Ο’ Μπράιεν.
Εκτιμώντας ότι εκτός από τη Ryanair, πολλές αεροπορικές εταιρείες θα υπερσυγκεντρώσουν πτήσεις στο πικ της σεζόν, Ιούλιο και Αύγουστο, καθώς καμία δεν είναι διατεθειμένη να επενδύσει για δημιουργία ζήτησης εκεί όπου δεν υπάρχει, χωρίς πολύ χαμηλούς ναύλους, επισημαίνει τα εξής: «Αυτό λοιπόν που θα έπρεπε να κάνει η ελληνική κυβέρνηση, αντί να πουλάει για 1,23 δισ. ευρώ τα αεροδρόμια, ποσό που δεν σημαίνει κάτι στην οικονομική κατάσταση που είναι η χώρα, είναι να αρπάξει τη συνδεσιμότητα και τους επιβάτες από επιχειρήσεις όπως η Ryanair».
Οσον αφορά τα περιφερειακά αεροδρόμια, μία από τις προτάσεις της Ryanair ήταν η χρηματοδότηση μελέτης σχετικά με τη χωρητικότητά τους, δεδομένου ότι βασικό επιχείρημα της ιδιωτικοποίησης ήταν οι απαιτήσεις αυξημένης δυναμικότητας. «Οι Γερμανοί αυτό που θα κάνουν θα είναι να αυξήσουν τις υποδομές, οι οποίες εκτός υψηλής σεζόν θα είναι άδειες. Κατόπιν, ως μονοπώλιο, θα αυξήσουν τα τέλη των αεροδρομίων. Αυτοί θα καταστρέψουν τον τουρισμό των νησιών προσελκύοντας περισσότερους tour operators μόνο για δύο μήνες, ενώ αυτό που πραγματικά χρειάζονται τα νησιά είναι περισσότερους επιβάτες για περισσότερους μήνες» λέει ο κ. Ο’ Μπράιεν στο «Βήμα».
Συγχρόνως, εκφράζει ανησυχίες για τη δημιουργία καρτέλ στις χρεώσεις των αεροδρομίων, δεδομένου ότι «η εταιρεία που αναλαμβάνει τα αεροδρόμια (εννοώντας τη Fraport) έχει ήδη δηλώσει ότι οι χρεώσεις θα είναι στα επίπεδα όλων των χωρών της Μεσογείου. Με λίγα λόγια, λέει ότι θα πρέπει να είναι υψηλότερες». Οπως σχολιάζει, τα αποτελέσματα του μονοπωλίου φαίνονται στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», από τα ακριβότερα αεροδρόμια της Ευρώπης.
«Παρά το γεγονός ότι η εταιρεία μας φέρνει στην Αθήνα 2,5 εκατ. επιβάτες, το αεροδρόμιο έχει 18 εκατ. επιβάτες, τη στιγμή που θα έπρεπε να έχει 30 εκατ., καθώς βρίσκεται στην καρδιά πολύ δημοφιλών τουριστικών προορισμών, ενώ το αεροδρόμιο του Δουβλίνου – πόλη μόλις 1 εκατ. κατοίκων – δέχεται 25 εκατ. επιβάτες». Η εξήγηση που δίνει ο κ. Ο’ Μπράιεν είναι ότι «έχει δοθεί στο μονοπώλιο μιας ιδιωτικής εταιρείας, όπου το κράτος φορολογεί 12 ευρώ/επιβάτη, με τα οποία χρηματοδοτεί και πάλι το αεροδρόμιο, χωρίς το ίδιο να κερδίζει κάτι».
Συνοψίζοντας, ο εμπορικός διευθυντής της Ryanair σχολιάζει ότι «είναι το λιγότερο ενοχλητικό να μην μπαίνουν στον κόπο οι αρμόδιοι να στείλουν μια απάντηση επί των προτάσεών μας, όταν για εφέτος η εταιρεία μας αντιπροσωπεύει ποσοστό 41% της αύξησης της επιβατικής κίνησης της Ελλάδας για το πρώτο εξάμηνο». Απάντηση που αν είναι αρνητική «θα εξηγεί σε εμάς τους λόγους και στην ελληνική κοινωνία γιατί αρνούνται συνολικά 10 εκατ. επιβάτες τα επόμενα τρία χρόνια» καταλήγει, αφήνοντας αιχμή ότι μοιάζουν μάλλον φοβισμένοι ότι θα προσβάλουν τους εταιρικούς τους φίλους.



 http://www.madata.gr/epikairotita/social/480053.html

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πόλεμος φιλόζωων-κυβέρνησης για τα ζώα -Τα πρόστιμα, οι απαγορεύσεις, οι φόροι

Την αντίδραση των φιλοζωικών σωματείων έχει ξεσηκώσει το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για τα ζώα συντροφιάς αλλά και για τα αδέσποτα. Οι φιλοζωικές οργανώσεις κάνουν λόγο για διατάξεις που μας γυρίζουν χρόνια πίσω  ενώ υποστηρίζουν ότι στόχος δεν είναι να μπει μια τάξη στο θέμα των αδέσποτων αλλά η εξόντωση τους. Η Πανελλήνια Φιλοζωϊκή Ομοσπονδία, μελετώντας τις διατάξεις του σχεδίου νόμου υποστηρίζει  ότι σκοπός του είναι η απαγόρευση της δράσης των σωματείων, γεγονός που θα έχει αντίκτυπο στα ζώα, αφού η κρατική μηχανή δεν είναι ικανή να τα φροντίσει. Αναφέρει ακόμη ότι το νομοσχέδιο ποινικοποιεί τη φιλοζωική δράση, απαγορεύει σε πολίτες και φιλοζωικούς φορείς τη διάσωση, την περίθαλψη και την προώθηση για υιοθεσία των αδέσποτων ζώων ενώ αντίθετα ευνοεί και προωθεί το μαζικό εμπόριο. Η ΠΦΠΟ επισημαίνει επίσης ότι το ν/σ καθιστά σχεδόν αδύνατη την υιοθεσία των ζώων και δημιουργεί κατηγορίες ζώων υποψήφιες για ευθανασία χωρίς να συντρέχουν π...

Champions League: Άρσεναλ, Σίτι, Ρεάλ, Μπαρτσελόνα, Παρί και Μπάγερν στους «8»

  Δύο ισπανικές, δύο αγγλικές, μια γαλλική και μια γερμανική ομάδα έχουν κλείσει ήδη θέση στα προημιτελικά του Champions League. Την προηγούμενη εβδομάδα προκρίθηκαν η Ρεάλ Μαδρίτης, η πρωταθλήτρια Ευρώπης Μάντσεστερ Σίτι, η Μπάγερν Μονάχου και η Παρί Σεν Ζερμέν.  Ακολούθησαν η Άρσεναλ και η Μπαρτσελόνα ενώ την Τετάρτη κλείνει η οχτάδα. Η Ντόρτμουντ υποδέχεται στη Γερμανία την Αϊντχόφεν μετά το 1-1 στο πρώτο παιχνίδι στην Ολλανδία.  Στη Μαδρίτη η Ατλέτικο φιλοξενεί την Ίντερ από την οποία έχασε 1-0 στο Μιλάνο. Η περσινή φιναλίστ Ίντερ εάν τα καταφέρει θα είναι η μοναδική ιταλική που θα μπει στην κληρωτίδα ενώ εάν περάσει η Ατλέτικο θα είναι η 3η από την Ισπανία.  Από την άλλη η Ντόρτμουντ θέλει να γίνει η 2η γερμανική και η Αϊντχόφεν η μοναδική από την Ολλανδία.  Αναλυτικά τα παιχνίδια της φάσης των 16  Μπάγερν Μονάχου (Γερμανία)-Λάτσιο (Ιταλία) 3-0 (38΄, 66΄ Κέιν, 45΄+2΄ Μίλερ) Α΄ αγ. 0-1: Προκρίθηκε η Μπάγερν Μονάχου με συνολικό σκορ 3-1 Ρεάλ Σοσιεδάδ (Ισ...

Οι 6 Ελληνοαμερικάνοι που εκλέχθηκαν στο Κογκρέσο – Ποιοι είναι, οι σχέσεις με την Ελλάδα.

 Ικανοποίηση επικρατεί στην ελληνική ομογένεια στις ΗΠΑ από τα αποτελέσματα των εκλογών, καθώς αυξάνεται η παρουσία των ελληνοαμερικανών στο Κογκρέσο, κατά δύο εκπροσώπους. Όπως αναφέρει η εφημερίδα της ομογένειας «Εθνικός Κήρυκας», οι ομογενείς θα μπορούν πλέον να συνεργαστούν οι ελληνοαμερικανικές οργανώσεις για την προώθηση των ελληνικών θεμάτων στο Κογκρέσσο.  Αναλυτικότερα, στην 1η Περιφέρεια του Νιου Χάμσαϊρ, ο Κρις Πάππας (Chris Pappas) ανανέωσε για άλλα δυο χρόνια την θητεία του, κερδίζοντας την μάχη απέναντι στον Ρεπουμπλικανό αντίπαλό του, Ράσελ Πρέσκοτ, 54,4% (200,588 ψήφους) έναντι 45,6% (168.471 ψήφους). Στην 11η Περιφέρεια της Νέας Υόρκης, η ομογενής Ρεπουμπλικανή Βουλευτής, Νικόλ Μαλλιωτάκη (Νicole Μalliotakis), επανεξελέγη με το επιβλητικό 64,7% (160.908 ψήφους), απέναντι στην αντίπαλό της, Άντρια Μορς (Andrea Morse) από το Δημοκρατικό Κόμμα (35,3% - 87.640 ψήφους).  Στην Φλόριντα, ο Γκας Μπιλιράκης (Gus Bilirakis) επιβεβαίωσε την υπεροχή του στην 12η Περι...