Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πώς θησαυρίζουν πρώην υπουργοί και ανώτατοι δικαστές από τα δημόσια έργα

Ένας πρώην υπουργός Δικαιοσύνης, δύο συνταξιούχοι δικαστές του Αρείου Πάγου και μία ...«τυχερή» γραμματέας θα εισπράξουν από το ελληνικό δημόσιο και ένα ιδιώτη το ποσό των 145.000 ευρώ συν ΦΠΑ, ως αμοιβή για την σύνθεση του τριμελούς διαιτητικού δικαστηρίου που ανέλαβε να εκδικάσει μία τυπική «διαφωνία» μεταξύ της πολιτείας και της Ολυμπίας Οδού. Με απόφαση του υπουργού Υποδομών κ. Χρίστου Σπίρτζη το ελληνικό δημόσιο θα καταβάλλει για τα έξοδα της διαιτησίας και τις αμοιβές των διαιτητών και της γραμματέως το ποσό των 89.175 ευρώ μαζί με ΦΠΑ ενώ ανάλογη θα είναι η δαπάνη και για τον παραχωρησιούχο από την στιγμή που το κόστος της διαιτησίας επιμερίζεται εξ ημισείας μεταξύ των διάδικων μερών. Πρόκειται για μία κανονική μηχανή κοπής χρήματος αν αναλογιστούμε ότι οι διαφωνίες, οι οποίες φτάνουν τα τελευταία χρόνια σε διαιτησίες μεταξύ δημοσίου και τεχνικών εταιρειών είναι αξίας εκατομμυρίων ευρώ. Μόνο στην περίπτωση του μετρό Θεσσαλονίκης, οι πάνω από 100 διαιτησίες συνολικής αξίας άνω των 600 εκ. ευρώ πακεταρίστηκαν και έδωσαν «δουλειά» σε επιφανείς δικαστές και πρώην πρωθυπουργούς όπως ο κ. Παναγιώτης Πικραμένος ενώ επικεφαλής όλων των διαιτησιών ορίστηκε από την πλευρά των εργολάβων ο νομικός και πρώην υφυπουργός των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ κ. Ντίνος Ρόβλιας.

Στην περίπτωση μάλιστα του μετρό της Θεσσαλονίκης, αλλά αντίστοιχα και στους οδικούς άξονες που συμμετέχουν και αλλαδαπές εταιρείες, οι διαιτητές αλλά και η ανάδοχος κοινοπραξία πέτυχαν παρά τις αντιρρήσεις της Αττικό Μετρό να «βαπτίσουν» διεθνείς τις διαιτησίες με το επιχείρημα ότι στην κοινοπραξία εκτός από την ΑΕΓΕΚ συμμετείχαν και Ιταλικές εταιρείες. Αυτομάτως με την παραδοχή αυτή, το κασέ των διαιτησιών εκτινάχθηκε στα ύψη με τους διαιτητές και επιδιαιτητές να λαμβάνουν ιδιαίτερα υψηλές αμοιβές λόγω του διεθνούς χαρακτήρα των διαιτητικών δικαστηρίων.

Στην περίπτωση του αυτοκινητόδρομου της Κορίνθου-Πατρών το δημόσιο βρέθηκε υπόλογο με μία αποζημίωση 10,1 εκ. ευρώ για γεγονότα καθυστέρησης του έργου κατά την περίοδο Απριλίου-Δεκεμβρίου 2013. Ένα μήνα μετά το αίτημα του Παραχωρησιούχου για καταβολή της αποζημίωσης στον κατασκευή λόγω αναστολής εργασιών, οι εργολάβοι παρέπεμψαν την υπόθεση στη διαιτησία, ζητώντας την έκδοση απόφασης με την οποία να υποχρεώνει το δημόσιο στην εξόφληση του επίμαχου ποσού. Οι υπηρεσίες του υπουργείου κατέφυγαν στο νομικό συμβούλιο του κράτους, το οποίο διόρισε τα μέλη της τριμελούς επιτροπής που συνθέτουν ο πρώην πρόεδρος του Αρείου Πάγου κ. Αθανάσιος Κουτρουμάνος ως Επιδιαιτητής, ο πρώην υπουργός Δικαιοσύνης επί κυβέρνησης Σημίτη κ. Μιχάλης Σταθόπουλος ως διαιτητής και ο πρώην Αεροπαγίτης κ. Παναγιώτης Ρουμπής επίσης ως διαιτητής. Η κυρία Μαρίνα Χατζυκυριάκου ορίστηκε γραμματέας. Με βάση μάλιστα το πρακτικό του διαιτητικού δικαστηρίου καθορίστηκαν οι αμοιβές της διαιτησίας καθώς και η προθεσμία καταβολής τους που ήταν η 16η Φεβρουαρίου 2016. Οι αμοιβές είναι ομολογουμένως εντυπωσιακές καθώς για τον Επιδιαιτητή καθορίστηκαν σε 50.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ, και για τους δύο διαιτητές από 40.000 ευρώ στον καθένα. Έκπληξη αποτελεί η αμοιβή της γραμματέως η οποία ανέρχεται στο ποσό των 15.000 ευρώ! Στην απόφαση μάλιστα του κ. Σπίρτζη αναφέρεται ότι το κόστος της διαιτησίας και οι αμοιβές των διαιτητών, καθορίζονται από την διαιτητική απόφαση με βάση το ελάχιστο όριο του πινακίου αμοιβών του διεθνούς εμπορικού επιμελητηρίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι προ διετίας έγινε προσπάθεια από την διοίκηση της Αττικό Μετρό με την συνεργασία και την σύμφωνη γνώμη της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας να «κουρευτούν» οι αμοιβές των διαιτητών και να μπει ένα πλαφόν. Ωστόσο μολονότι υπήρξε σχετική τροπολογία που έφτασε στη βουλή «πνίγηκε» κατόπιν ισχυρών πιέσεων.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τους ενώνουν πολλά......

                                             ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ......            Ο  π. ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΚΑΙ ΠΡΩΗΝ ΔΗΜΑΡΧΟΣ  , ΟΙ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΙ ΚΑΙ Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑ ΧΙΟΝΙΔΗ. ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ ΚΑΙ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΗΛ. ΧΑΤΖΗΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ.

Αλλαγή ώρας σε θερινή: Πότε γυρνάμε τους δείκτες των ρολογιών μια ώρα μπροστά.

  Την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου αναμένεται να   αλλάξει η ώρα   και να επιστρέψει η   θερινή . Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στις  31 Μαρτίου 2024  θα γυρίσουμε τους δείκτες των ρολογιών  μία ώρα μπροστά , δηλαδή από  03:00 πμ σε 04:00 πμ . Αναλυτικά η ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Σας υπενθυμίζουμε ότι, την Κυριακή 31 Μαρτίου 2024, λήγει η εφαρμογή του μέτρου της χειμερινής ώρας, σύμφωνα με την Οδηγία 2000/84 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19/01/2001, σχετικά με τις διατάξεις για τη χειμερινή ώρα. Οι δείκτες των ρολογιών πρέπει να μετακινηθούν μία ώρα μπροστά, δηλαδή από 03:00 π.μ. σε 04:00 π.μ.

Σάρωσε η κακοκαιρία Πιερία και Τρίκαλα: Εγκλωβίστηκαν κάτοικοι – Πλημμύρισαν δρόμοι και σπίτια.

  Σοβαρά προβλήματα προκάλεσε η χθεσινή νεροποντή σε Τρίκαλα και Πιερία. Στον δήμο Δίου - Ολύμπου η πυροσβεστική αναγκάστηκε να προχωρήσει σε τέσσερις απεγκλωβισμούς γυναικών προκειμένου να μεταφερθούν σε ασφαλές σημείο. Στα Τρίκαλα χρειάστηκαν μόλις λίγα λεπτά για αν μετατραπούν οι δρόμοι της πόλης σε ποτάμια ενώ σημειώθηκε και χαλαζόπτωση. Δρόμοι έκλεισαν, γειτονιές μετατράπηκαν σε ποτάμια. Νερά μπήκαν μέσα στις αυλές, μέχρι τις εισόδους και τα υπόγεια των σπιτιών. Το κύμα κακοκαιρίας εξπρές χτύπησε χωριά και οικισμούς της Πιερίας. Οι κάτοικοι στην Κονταριώτισσα από το πρωί μετρούν τις πληγές τους. Τον τρόμο έζησαν χθες το βράδυ μια μητέρα μαζί με τις κόρες της. Η κακοκαιρία τις βρήκε στον δρόμο, όταν επέστρεφαν από την Κατερίνη, το αυτοκίνητο ακινητοποιήθηκε και εγκλωβίστηκαν μέσα σε αυτό για 1,5 ώρα. Αρκετές οι περιπτώσεις που χρειάστηκε η επέμβαση της πυροσβεστικής. οκτώ τουλάχιστον άτομα, σύμφωνα με τον δήμαρχο Δίου-Ολύμπου παγιδεύτηκαν στα νερά και κινδύνευσαν μέχρι να απεγκλωβι