Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πού θα δημιουργηθούν τα πρώτα υδατοδρόμια στην Ελλάδα

Στην άμεση αδειοδότηση των υδατοδρομίων Παξών, Πατρών, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς και Λευκάδας, μετά και το αδειοδοτημένο ήδη υδατοδρόμιο της Κέρκυρας, προσανατολίζονται τα Υπουργεία Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ και τους συναρμοδίους φορείς, με στόχο την δημιουργία του πρώτου δικτύου υδατοδρομίου στην Ελλάδα.
Αυτό υποστήριξαν οι εμπλεκόμενοι φορείς που βρέθηκαν χθες στο υδατοδρόμιο Κέρκυρας, σε μία συνάντηση συνεργασίας που το "παρών" έδωσαν και Κινέζοι επενδυτές της ευρωπαϊκής κατασκευαστικής εταιρείας υδροπλάνων Dornier Seastar. Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου, το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ Άγγελος Βλάχος, λόγω και του αδειοδοτημένου υδατοδρομίου της Κέρκυρας είναι φανερό ότι στον άξονα του Ιονίου θα επικεντρωθούν άμεσα οι σχετικές προσπάθειες.
«Η προσπάθειά μας είναι να συμβάλλουμε σε όλα τα εμπλεκόμενα υπουργεία, βάσει του σοβαρού νομοθετικού πλαισίου που υπάρχει και θεωρούμε, ότι η πολιτική βούληση είναι θετική σε όλα τα επίπεδα. Υπό την έννοια αυτή νομίζω, ότι μπορούμε βάσιμα να πιστεύουμε ότι τους επόμενους μήνες θα υπάρχει ένα μικρό κομμάτι δικτύου υδατοδρομίων και εναπόκειται πλέον στην πλευρά των εταιρειών, στο να προσελκύσουν τις ενδιαφερόμενες αεροπορικές εταιρείες για να δούμε μέσα στο 2016 υδροπλάνα στα νερά του Ιονίου» δήλωσε ο κ. Βλάχος.
Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, πάνω από 50 υδατοδρόμια βρίσκονται σε μία διαδικασία αδειοδότησης, ενώ σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις του μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ Άγγελου Βλάχου, οι διαβουλεύσεις με τις εταιρείες είναι σταθερές, η συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία είναι επίσης πάγια και πρόκειται για ένα έργο το οποίο βάσιμα θεωρούν ότι θα τελεσφορήσει, θα ευδοκιμήσει και θα ολοκληρωθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα.
«Mέχρι στιγμής είναι αδειοδοτημένο το λιμάνι της Κέρκυρας, ενώ τις επόμενες μέρες αδειοδοτείται και το λιμάνι των Παξών. Βέβαια, η ύπαρξη μόνων δύο αδειοδοτημένων υδατοδρομίων δεν μπορεί να καταστήσει βιώσιμο το project των υδροπλάνων για μία αεροπορική εταιρεία. οπότε θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα δίκτυο υδατοδρομίων σε κάθε περιοχή. Στόχος είναι να υπάρξουν πέντε με έξι υδατοδρόμια που θα είναι αδειοδοτημένα στο Ιόνιο ώστε μία ή και περισσότερες εταιρείες υδροπλάνων να έχουν τα σημεία και τους προορισμός τους δυνατούς, για να εκτελούν το πτητικό έργο που θα τους εξασφαλίσει τη βιωσιμότητα τους» επεσήμανε ο πρόεδρος της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια Τάσος Γκόβας.
Την ίδια ώρα σε προχωρημένο στάδιο αδειοδότησης βρίσκεται το υδατοδρόμιο στο λιμάνι της Πάτρας που έχει στρατηγική σημασία για την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας και πρόκειται να αδειοδοτηθεί το επόμενο δίμηνο, ενώ αναμένεται μέσα στους επόμενους τρεις μήνες, σύμφωνα με τον κ. Γκόβα, να αδειοτηθούν και τα υπόλοιπα νησιά του Ιονίου, της Κεφαλονιάς, της Ζάκυνθου και της Λευκάδας.
«Μετά από τη σημαντική πρωτοβουλία της Περιφέρειας των Ιονίων Νήσων να συντονίσει και να επισπεύσει την όλη διαδικασία για την αδειοδότηση των υπολοίπων υδατοδρομίων, φέρεται ότι καλοκαίρι του 2016 το Ιόνιο να υποδέχεται τα πρώτα υδροπλάνα στην Ελλάδα» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Γκόβας και πρόσθεσε:«είναι ένα εγχείρημα εθνικής σημασίας, και είμαι απόλυτα πεπεισμένος ότι όχι μόνο μία, αλλά περισσότερες εταιρείες θα θελήσουν να φέρουν υδροπλάνα, ήδη τρεις με τέσσερις εταιρείες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον μεταξύ αυτών μία κροατική εταιρεία που έχει ήδη στο στόλο της επαρκή αριθμό υδροπλάνων και θα μπορεί να έρθει άμεσα, να κάνει βάση στην Κέρκυρα και να εκτελεί εσωτερικά δρομολόγια στην Ελλάδα και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες» είπε ο πρόεδρος της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια.
Από την πλευρά του, ενθουσιασμένος από το υδατοδρόμιο Κέρκυρας δήλωσε ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος της εταιρείας Dornier Seastar, σε Ελλάδα, Τουρκία, Κύπρο, Κροατία και άλλων μεσογειακών χωρών, Φώτιος Χατζηανδρόνης που ανέφερε, ότι σε σύσκεψη έγινε στη Γερμανία, οι Κινέζοι επενδυτές αποφάσισαν να επισκεφτούν τα υδατοδρόμια της Ευρώπης για να εξασφαλίσουν το αγοραστικό τους κοινό στο νέο project των υδροπλάνων που συχρηματοδοτούν και Κινέζοι επενδυτές.
«Εκπλήσσομαι ευχάριστα που τον τελευταίο χρόνο έχουν ολοκληρωθεί πολλά πράγματα στην Ελλάδα και έχουμε ενδιαφέρον να ολοκληρώσουμε τα επενδυτικά μας σχέδια για τα νέα υδροπλάνα μας που θα είναι έτοιμα για το ελληνικό αρχιπέλαγος . Είναι πολύ ενθαρρυντικό για εμάς που ξεπεράστηκε μία χρόνια κατάσταση και φτάσαμε τελικά σήμερα σε αυτό το σημείο. Η Κέρκυρα είναι η αρχή, θα είναι το κέντρο του δικτύου των Ιονίων Νήσων και θα έχει άξονες και σε Ιταλία. θα έχουμε μία θαυμάσια αρχή. Όλα τα είδη των υδροπλάνων θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν. Θα μπορέσουμε επιτέλους να συνδέσουμε τον ουρανό με τη θάλασσα» δήλωσε ο πρόεδρος της εταιρείας Dornier Seastar, Conrado Dornie.
Η Ελλάδα έχει 16.000 χιλιόμετρα ακτογραμμή, 220 κατοικημένα νησιά, μεγάλο αριθμό λιμνών και οι ανάγκες που χρειάζονται να καλυφθούν, δεν αφορούν μόνο τον τομέα του τουρισμού, αλλά και των μόνιμων κατοίκων των νησιών, πολύ περισσότερο τους χειμερινούς μήνες. Όπως επεσήμανε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, το μέλος του διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ Άγγελος Βλάχος, είναι προφανές ότι η ανάπτυξη ενός δικτύου υδατοδρομιων θα αναδιατάξει την ίδια τη λογική αερομεταφορών στη χώρα.
«Πρόκειται για μία νέα μορφή αερομεταφορών η οποία λειτουργεί με έναν εντελώς διαφορετικό συμπληρωματικό ρόλο προς τις υπάρχουσες μεταφορές, δεδομένου του γεωφυσικού ανάγλυφου της χώρας, αλλά και των προβλημάτων στην προσβασιμότητα. Ειδικά στο άξονα της Δυτικής Ελλάδας και του Ιονίου θα αποτελέσει εξαιρετικά σημαντικό παράγοντα ανάπτυξης στην περιοχή και όχι μόνο με τουριστικές επιπτώσεις. Είναι φανερό ότι οι ευρύτερες ωφέλειες για τις τοπικές κοινωνίες θα είναι μεγάλες και θεωρούμε πως είναι ένα έργο που είναι σε ωφέλεια όλων» είπε ο κ. Βλάχος.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πόλεμος φιλόζωων-κυβέρνησης για τα ζώα -Τα πρόστιμα, οι απαγορεύσεις, οι φόροι

Την αντίδραση των φιλοζωικών σωματείων έχει ξεσηκώσει το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για τα ζώα συντροφιάς αλλά και για τα αδέσποτα. Οι φιλοζωικές οργανώσεις κάνουν λόγο για διατάξεις που μας γυρίζουν χρόνια πίσω  ενώ υποστηρίζουν ότι στόχος δεν είναι να μπει μια τάξη στο θέμα των αδέσποτων αλλά η εξόντωση τους. Η Πανελλήνια Φιλοζωϊκή Ομοσπονδία, μελετώντας τις διατάξεις του σχεδίου νόμου υποστηρίζει  ότι σκοπός του είναι η απαγόρευση της δράσης των σωματείων, γεγονός που θα έχει αντίκτυπο στα ζώα, αφού η κρατική μηχανή δεν είναι ικανή να τα φροντίσει. Αναφέρει ακόμη ότι το νομοσχέδιο ποινικοποιεί τη φιλοζωική δράση, απαγορεύει σε πολίτες και φιλοζωικούς φορείς τη διάσωση, την περίθαλψη και την προώθηση για υιοθεσία των αδέσποτων ζώων ενώ αντίθετα ευνοεί και προωθεί το μαζικό εμπόριο. Η ΠΦΠΟ επισημαίνει επίσης ότι το ν/σ καθιστά σχεδόν αδύνατη την υιοθεσία των ζώων και δημιουργεί κατηγορίες ζώων υποψήφιες για ευθανασία χωρίς να συντρέχουν π...

Champions League: Άρσεναλ, Σίτι, Ρεάλ, Μπαρτσελόνα, Παρί και Μπάγερν στους «8»

  Δύο ισπανικές, δύο αγγλικές, μια γαλλική και μια γερμανική ομάδα έχουν κλείσει ήδη θέση στα προημιτελικά του Champions League. Την προηγούμενη εβδομάδα προκρίθηκαν η Ρεάλ Μαδρίτης, η πρωταθλήτρια Ευρώπης Μάντσεστερ Σίτι, η Μπάγερν Μονάχου και η Παρί Σεν Ζερμέν.  Ακολούθησαν η Άρσεναλ και η Μπαρτσελόνα ενώ την Τετάρτη κλείνει η οχτάδα. Η Ντόρτμουντ υποδέχεται στη Γερμανία την Αϊντχόφεν μετά το 1-1 στο πρώτο παιχνίδι στην Ολλανδία.  Στη Μαδρίτη η Ατλέτικο φιλοξενεί την Ίντερ από την οποία έχασε 1-0 στο Μιλάνο. Η περσινή φιναλίστ Ίντερ εάν τα καταφέρει θα είναι η μοναδική ιταλική που θα μπει στην κληρωτίδα ενώ εάν περάσει η Ατλέτικο θα είναι η 3η από την Ισπανία.  Από την άλλη η Ντόρτμουντ θέλει να γίνει η 2η γερμανική και η Αϊντχόφεν η μοναδική από την Ολλανδία.  Αναλυτικά τα παιχνίδια της φάσης των 16  Μπάγερν Μονάχου (Γερμανία)-Λάτσιο (Ιταλία) 3-0 (38΄, 66΄ Κέιν, 45΄+2΄ Μίλερ) Α΄ αγ. 0-1: Προκρίθηκε η Μπάγερν Μονάχου με συνολικό σκορ 3-1 Ρεάλ Σοσιεδάδ (Ισ...

Οι 6 Ελληνοαμερικάνοι που εκλέχθηκαν στο Κογκρέσο – Ποιοι είναι, οι σχέσεις με την Ελλάδα.

 Ικανοποίηση επικρατεί στην ελληνική ομογένεια στις ΗΠΑ από τα αποτελέσματα των εκλογών, καθώς αυξάνεται η παρουσία των ελληνοαμερικανών στο Κογκρέσο, κατά δύο εκπροσώπους. Όπως αναφέρει η εφημερίδα της ομογένειας «Εθνικός Κήρυκας», οι ομογενείς θα μπορούν πλέον να συνεργαστούν οι ελληνοαμερικανικές οργανώσεις για την προώθηση των ελληνικών θεμάτων στο Κογκρέσσο.  Αναλυτικότερα, στην 1η Περιφέρεια του Νιου Χάμσαϊρ, ο Κρις Πάππας (Chris Pappas) ανανέωσε για άλλα δυο χρόνια την θητεία του, κερδίζοντας την μάχη απέναντι στον Ρεπουμπλικανό αντίπαλό του, Ράσελ Πρέσκοτ, 54,4% (200,588 ψήφους) έναντι 45,6% (168.471 ψήφους). Στην 11η Περιφέρεια της Νέας Υόρκης, η ομογενής Ρεπουμπλικανή Βουλευτής, Νικόλ Μαλλιωτάκη (Νicole Μalliotakis), επανεξελέγη με το επιβλητικό 64,7% (160.908 ψήφους), απέναντι στην αντίπαλό της, Άντρια Μορς (Andrea Morse) από το Δημοκρατικό Κόμμα (35,3% - 87.640 ψήφους).  Στην Φλόριντα, ο Γκας Μπιλιράκης (Gus Bilirakis) επιβεβαίωσε την υπεροχή του στην 12η Περι...