Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παραδόθηκε η νέα γέφυρα της Τσακώνας

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία η νέα γέφυρα της Τσακώνας στα σύνορα Αρκαδίας – Μεσσηνίας μετά από εντατικές και επίπονες προσπάθειες, αλλά και τη μέριμνα του υπουργού Υποδομών – Μεταφορών – Δικτύων Χρήστου Σπίρτζη που βρήκε το έργο σταματημένο.
Η σύμμεικτη τοξωτή γέφυρα μήκους 390 μέτρων, είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό έργο, με την αποπεράτωση του οποίου, ολοκληρώνεται ο αυτοκινητόδρομος Τρίπολης – Καλαμάτας.
Σύμφωνα με το ιστορικό του έργου που παρουσιάζει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Υποδομών «το πολύπαθο τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα του αυτοκινητοδρόμου Τρίπολης – Καλαμάτας, μήκους 11,5 χλμ, ξεκίνησε να κατασκευάζεται στις αρχές του 1990 από την περιφέρεια Πελοποννήσου και παραδόθηκε τελικά σε κυκλοφορία την άνοιξη του 2000.
Ένα χρόνο μετά την παράδοσή του, εμφανίστηκαν σοβαρές ενδείξεις γεωλογικών ασταθειών οι οποίες δεν αντιμετωπίστηκαν από την περιφέρεια Πελοποννήσου.
Τρία χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα τον Φεβρουάριο του 2003 εκδηλώθηκε η ευρεία κατολίσθηση της Τσακώνας. Τα αίτια της κατολίσθησης αυτής, που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στον Ελλαδικό Χώρο μετά την κατολίσθηση στην Περιοχή της Παναγοπούλας στην Αχαΐα, δεν έχουν διερευνηθεί πλήρως, ωστόσο, σχετίζονται σίγουρα και με το τρόπο που κατασκευάστηκε το Έργο την περίοδο 1990 – 2000.
Η έκταση της κατολίσθησης ήταν τέτοια (μετακινήθηκαν περίπου 6.000.000 μ3 εδαφικής μάζας) που παρουσιάστηκαν προβλήματα και στην ΠΕΟ Μεγαλόπολης – Καλαμάτας (Δερβένι κ.λπ.) τα οποία ακόμα μέχρι και σήμερα αντιμετωπίζονται από το υπουργείο.
Όλες οι μελέτες και εργασίες για αποκατάσταση της κατολίσθησης και την ανακατασκευή του αυτοκινητοδρόμου έγιναν με μέριμνα και χρηματοδότηση του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων με δεδομένη την αφαίρεση των σχετικών αρμοδιοτήτων (από το 2003) από την περιφέρεια Πελοποννήσου. Οι εργασίες αυτές περιλάμβαναν:
Τέσσερεις μεγάλες γέφυρες συνολικού μήκους 1.220 μέτρων και για διέλευση του αυτοκινητοδρόμου από τις περιοχές που εκδηλώθηκαν κατολισθητικά φαινόμενα και συγκριμένα:
– μια κοιλαδογέφυρα μήκους 500 μέτρων,
– δύο γέφυρες μήκους 160 μέτρων εκάστη,
– μία σύμμεικτη τοξωτή γέφυρα Τσακώνας (Γέφυρα Τ4) μήκους 400 μέτρων.
Εξ αυτών η σημαντικότερη είναι η σύμμεικτη τοξωτή γέφυρα της Τσακώνας (Γέφυρα Τ4) μήκους 400 μέτρων για την γεφύρωση της περιοχής της μεγάλης κατολίσθησης που είναι ένα έργο εξαιρετικής πολυπλοκότητας, τόσο ως προς την θεμελίωση όσο και ως προς την ανωδομή.
Δύο (2) Τεχνικά με εκσκαφή και επανεπίχωση (Cut & Cover).
– το ένα μήκους 125 μέτρων διπλού κλάδου,
– το άλλο μήκους 300 μέτρων μονού κλάδου.
Σημαντικό αριθμό ειδικών γεωτεχνικών έργων σταθεροποίησης πρανών με αγκυρώσεις, κατασκευής οπλισμένων επιχωμάτων, πασσαλότοιχων, κ.λπ.
Ανακατασκευή ή επισκευή σημαντικού αριθμού εγκάρσιων τεχνικών απορροής των ομβρίων του αυτοκινητοδρόμου.
 http://www.madata.gr/epikairotita/social/465223.html

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τους ενώνουν πολλά......

                                             ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ......            Ο  π. ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΚΑΙ ΠΡΩΗΝ ΔΗΜΑΡΧΟΣ  , ΟΙ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΙ ΚΑΙ Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑ ΧΙΟΝΙΔΗ. ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ ΚΑΙ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΗΛ. ΧΑΤΖΗΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ.

Αλλαγή ώρας σε θερινή: Πότε γυρνάμε τους δείκτες των ρολογιών μια ώρα μπροστά.

  Την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου αναμένεται να   αλλάξει η ώρα   και να επιστρέψει η   θερινή . Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στις  31 Μαρτίου 2024  θα γυρίσουμε τους δείκτες των ρολογιών  μία ώρα μπροστά , δηλαδή από  03:00 πμ σε 04:00 πμ . Αναλυτικά η ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Σας υπενθυμίζουμε ότι, την Κυριακή 31 Μαρτίου 2024, λήγει η εφαρμογή του μέτρου της χειμερινής ώρας, σύμφωνα με την Οδηγία 2000/84 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19/01/2001, σχετικά με τις διατάξεις για τη χειμερινή ώρα. Οι δείκτες των ρολογιών πρέπει να μετακινηθούν μία ώρα μπροστά, δηλαδή από 03:00 π.μ. σε 04:00 π.μ.

Σάρωσε η κακοκαιρία Πιερία και Τρίκαλα: Εγκλωβίστηκαν κάτοικοι – Πλημμύρισαν δρόμοι και σπίτια.

  Σοβαρά προβλήματα προκάλεσε η χθεσινή νεροποντή σε Τρίκαλα και Πιερία. Στον δήμο Δίου - Ολύμπου η πυροσβεστική αναγκάστηκε να προχωρήσει σε τέσσερις απεγκλωβισμούς γυναικών προκειμένου να μεταφερθούν σε ασφαλές σημείο. Στα Τρίκαλα χρειάστηκαν μόλις λίγα λεπτά για αν μετατραπούν οι δρόμοι της πόλης σε ποτάμια ενώ σημειώθηκε και χαλαζόπτωση. Δρόμοι έκλεισαν, γειτονιές μετατράπηκαν σε ποτάμια. Νερά μπήκαν μέσα στις αυλές, μέχρι τις εισόδους και τα υπόγεια των σπιτιών. Το κύμα κακοκαιρίας εξπρές χτύπησε χωριά και οικισμούς της Πιερίας. Οι κάτοικοι στην Κονταριώτισσα από το πρωί μετρούν τις πληγές τους. Τον τρόμο έζησαν χθες το βράδυ μια μητέρα μαζί με τις κόρες της. Η κακοκαιρία τις βρήκε στον δρόμο, όταν επέστρεφαν από την Κατερίνη, το αυτοκίνητο ακινητοποιήθηκε και εγκλωβίστηκαν μέσα σε αυτό για 1,5 ώρα. Αρκετές οι περιπτώσεις που χρειάστηκε η επέμβαση της πυροσβεστικής. οκτώ τουλάχιστον άτομα, σύμφωνα με τον δήμαρχο Δίου-Ολύμπου παγιδεύτηκαν στα νερά και κινδύνευσαν μέχρι να απεγκλωβι