Οι εποχές
όπου το τελευταίο φορολογικό άγχος κάθε έτους ήταν μόνο τα τέλη
κυκλοφορίας, τα οποία πληρώνονταν σχετικά άνετα, καθώς «έπεφτε» το δώρο
Χριστουγέννων, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.
Τα τέλη κυκλοφορίας έμειναν χρονικά, ως υποχρέωση, στη θέση τους, αλλά ήρθαν κι άλλες υποχρεώσεις να μας θυμίζουν ότι την εφορία την έχουμε «παντρευτεί» καθ' όλη τη διάρκεια του έτους.
Φέτος, ο λογαριασμός είναι βαρύς, καθώς ούτε λίγο ούτε πολύ στις τέσσερις ημέρες που απομένουν για να μας χαιρετίσει το 2015, ο λογαριασμός για τέλη κυκλοφορίας, ΕΝΦΙΑ και αυξημένες προκαταβολές φόρου για τις επιχειρήσεις προσεγγίζει τα 2 δισ. ευρώ.
Αν προστεθούν και οι ρυθμισμένες οφειλές που απαιτούν κάθε μήνα το χέρι να μπαίνει στην τσέπη είτε για τη ρύθμιση των 12 δόσεων, είτε για αυτή των εκατό, η εικόνα γίνεται ακόμα χειρότερη.
Το ημερολόγιο της εφορίας γράφει ότι έως τις 31 Δεκεμβρίου, οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα πρέπει να πληρώσουν 1,1 δισ. ευρώ, οι ιδιοκτήτες ακινήτων έρχονται αντιμέτωποι με μία ακόμα δόση ΕΝΦΙΑ συνολικού ύψους 600 εκατ. ευρώ ενώ επιπλέον 150 εκατ. ευρώ απαιτεί η δεύτερη και τελευταία δόση της αυξημένης προκαταβολής φόρου (από το 80% στο 100%) για περίπου 30.000 νομικά πρόσωπα.
Οι προθεσμίες για ΕΝΦΙΑ και προκαταβολές φόρου είναι δεδομένες. Αντίθετα, για τα τέλη κυκλοφορίας όπως κάθε χρόνο τέτοια εποχή το σενάριο παροχής ολιγοήμερης παράτασης δεν μπορεί να αποκλειστεί. Όπως διευκρινίζουν όμως αρμόδιες πηγές του υπουργείου Οικονομικών, οι αποφάσεις θα ληφθούν το πρωί της 31ης Δεκεμβρίου ανάλογα με τη ροή των πληρωμών. Η εκπρόθεσμη πληρωμή τελών κυκλοφορίας συνεπάγεται πρόστιμο ίσο με την αξία του τέλους σε αντιδιαστολή με τις υπόλοιπες τυχόν ληξιπρόθεσμες οφειλές οι οποίες επιβαρύνονται με μηνιαία προσαύξηση της τάξεως του 1%.
Προσοχή κίνδυνος απώλειας ρυθμίσεων
Πέραν των προσαυξήσεων, η ύπαρξη ληξιπρόθεσμων φορολογικών οφειλών, μετά τις πρόσφατες αλλαγές ενέχει τον κίνδυνο απώλειας της ρύθμισης των εκατό δόσεων με μεγαλύτερη ευκολία.
Με τις αλλαγές οι οποίες ενεργοποιήθηκαν από τις 15 Δεκεμβρίου όσοι έχουν ενταχθεί στη ρύθμιση των εκατό δόσεων, θα πρέπει να εξοφλούν ή να ρυθμίσουν εντός 30 ημερών από τη λήξη της προθεσμίας, όλες τις νέες ληξιπρόθεσμες οφειλές τους. Σε διαφορετική περίπτωση όχι μόνο θα χάνουν τη ρύθμιση, αλλά θα αναβιώνουν και πρόστιμα και προσαυξήσεις οι οποίες έχουν διαγραφεί.
Πρακτικά, εάν ένας οφειλέτης με ρυθμισμένα χρέη, αφήσει απλήρωτη τη δόση του ΕΝΦΙΑ που λήγει στις 31 Δεκεμβρίου 2015, τότε ή θα πρέπει να ρυθμίσει το νέο ληξιπρόθεσμο χρέος του έως τις 30 Ιανουαρίου ή να πληρώσει με τις προσαυξήσεις την οφειλή του έως το ίδιο διάστημα, για να μη χάσει τη ρύθμιση των εκατό δόσεων.
Σημειώνεται ότι από την 1η Ιουλίου 2016 τα πράγματα δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο, καθώς το χρονικό περιθώριο των 30 ημερών περιορίζεται σε 15 ημέρες.
http://www.madata.gr/epikairotita/economy/459357.html
Τα τέλη κυκλοφορίας έμειναν χρονικά, ως υποχρέωση, στη θέση τους, αλλά ήρθαν κι άλλες υποχρεώσεις να μας θυμίζουν ότι την εφορία την έχουμε «παντρευτεί» καθ' όλη τη διάρκεια του έτους.
Φέτος, ο λογαριασμός είναι βαρύς, καθώς ούτε λίγο ούτε πολύ στις τέσσερις ημέρες που απομένουν για να μας χαιρετίσει το 2015, ο λογαριασμός για τέλη κυκλοφορίας, ΕΝΦΙΑ και αυξημένες προκαταβολές φόρου για τις επιχειρήσεις προσεγγίζει τα 2 δισ. ευρώ.
Αν προστεθούν και οι ρυθμισμένες οφειλές που απαιτούν κάθε μήνα το χέρι να μπαίνει στην τσέπη είτε για τη ρύθμιση των 12 δόσεων, είτε για αυτή των εκατό, η εικόνα γίνεται ακόμα χειρότερη.
Το ημερολόγιο της εφορίας γράφει ότι έως τις 31 Δεκεμβρίου, οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα πρέπει να πληρώσουν 1,1 δισ. ευρώ, οι ιδιοκτήτες ακινήτων έρχονται αντιμέτωποι με μία ακόμα δόση ΕΝΦΙΑ συνολικού ύψους 600 εκατ. ευρώ ενώ επιπλέον 150 εκατ. ευρώ απαιτεί η δεύτερη και τελευταία δόση της αυξημένης προκαταβολής φόρου (από το 80% στο 100%) για περίπου 30.000 νομικά πρόσωπα.
Οι προθεσμίες για ΕΝΦΙΑ και προκαταβολές φόρου είναι δεδομένες. Αντίθετα, για τα τέλη κυκλοφορίας όπως κάθε χρόνο τέτοια εποχή το σενάριο παροχής ολιγοήμερης παράτασης δεν μπορεί να αποκλειστεί. Όπως διευκρινίζουν όμως αρμόδιες πηγές του υπουργείου Οικονομικών, οι αποφάσεις θα ληφθούν το πρωί της 31ης Δεκεμβρίου ανάλογα με τη ροή των πληρωμών. Η εκπρόθεσμη πληρωμή τελών κυκλοφορίας συνεπάγεται πρόστιμο ίσο με την αξία του τέλους σε αντιδιαστολή με τις υπόλοιπες τυχόν ληξιπρόθεσμες οφειλές οι οποίες επιβαρύνονται με μηνιαία προσαύξηση της τάξεως του 1%.
Προσοχή κίνδυνος απώλειας ρυθμίσεων
Πέραν των προσαυξήσεων, η ύπαρξη ληξιπρόθεσμων φορολογικών οφειλών, μετά τις πρόσφατες αλλαγές ενέχει τον κίνδυνο απώλειας της ρύθμισης των εκατό δόσεων με μεγαλύτερη ευκολία.
Με τις αλλαγές οι οποίες ενεργοποιήθηκαν από τις 15 Δεκεμβρίου όσοι έχουν ενταχθεί στη ρύθμιση των εκατό δόσεων, θα πρέπει να εξοφλούν ή να ρυθμίσουν εντός 30 ημερών από τη λήξη της προθεσμίας, όλες τις νέες ληξιπρόθεσμες οφειλές τους. Σε διαφορετική περίπτωση όχι μόνο θα χάνουν τη ρύθμιση, αλλά θα αναβιώνουν και πρόστιμα και προσαυξήσεις οι οποίες έχουν διαγραφεί.
Πρακτικά, εάν ένας οφειλέτης με ρυθμισμένα χρέη, αφήσει απλήρωτη τη δόση του ΕΝΦΙΑ που λήγει στις 31 Δεκεμβρίου 2015, τότε ή θα πρέπει να ρυθμίσει το νέο ληξιπρόθεσμο χρέος του έως τις 30 Ιανουαρίου ή να πληρώσει με τις προσαυξήσεις την οφειλή του έως το ίδιο διάστημα, για να μη χάσει τη ρύθμιση των εκατό δόσεων.
Σημειώνεται ότι από την 1η Ιουλίου 2016 τα πράγματα δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο, καθώς το χρονικό περιθώριο των 30 ημερών περιορίζεται σε 15 ημέρες.
http://www.madata.gr/epikairotita/economy/459357.html
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου