Θα μεταφέρουμε φορολογικό βάρος από φθηνά και μικρά σε μεγάλα και ακριβά αυτοκίνητα είπε χαρακτηριστικά ο κ. Αλεξιάδης, δίνοντας το περίγραμμα της κατεύθυνσης που έχει δώσει το υπουργείο για τα νέα τέλη κυκλοφορίας που θα έρθουν μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου και θα πρέπει να πληρωθούν ως την 31η Δεκεμβρίου.
Ο υπουργός βέβαια σε παλιότερες δηλώσεις του έσπευσε να διευκρινίσει πως ακόμη δεν είναι έτοιμος να πει κυβικά ή ποσά αξίας που θα επιβαρυνθούν με μεγαλύτερα τέλη κυκλοφορίας , ωστόσο άφησε ξεκάθαρα να εννοηθεί ότι φορολογικά θα υπολογίζεται κυρίως η αξία.
Ο υπουργός βέβαια σε παλιότερες δηλώσεις του έσπευσε να διευκρινίσει πως ακόμη δεν είναι έτοιμος να πει κυβικά ή ποσά αξίας που θα επιβαρυνθούν με μεγαλύτερα τέλη κυκλοφορίας , ωστόσο άφησε ξεκάθαρα να εννοηθεί ότι φορολογικά θα υπολογίζεται κυρίως η αξία.
Σε ό,τι αφορά στα υβριδικά αυτοκίνητα ή τα αυτοκίνητα με μικρούς ρύπους ο υπουργός επίσης ξεκαθάρισε πως “εάν έχουν μεγάλο κυβισμό ή είναι ακριβά θα φορολογηθούν”.
Το γενικότερο πλαίσιο είπε ο κ. Αλεξιάδης είναι να μην υπάρχει καμία αλλαγή στα μεσαίας αξίας και μεσαίων κυβικών αυτοκίνητα, ενώ να υπάρξει σαφής ελάφρυνση στα μικρού κυβισμού και μικρής αξίας αυτοκίνητα.
Το γενικότερο πλαίσιο είπε ο κ. Αλεξιάδης είναι να μην υπάρχει καμία αλλαγή στα μεσαίας αξίας και μεσαίων κυβικών αυτοκίνητα, ενώ να υπάρξει σαφής ελάφρυνση στα μικρού κυβισμού και μικρής αξίας αυτοκίνητα.
Ουσιαστικά οι αποφάσεις αυτές είναι μονόδρομος για την κυβέρνηση που είχε προϋπολογίσει στις διαπραγματεύσεις με τους δανειστές ποσό 400 εκατομμυρίων ευρώ από τον ΦΠΑ στην εκπαίδευση. Οι κοινωνικές αντιδράσεις ωστόσο ήταν τέτοιες που τελικά έφεραν μικρότερους του 23% συντελεστές και αυτό δεν “πέρασε” από την Κομισιόν που ζητά είτε 23% ΦΠΑ, είτε άλλο μέτρο που να αποφέρει το ποσό των 400 εκατομμυρίων ευρώ.
Μέχρι και τα 200 ευρώ ετησίως θα φτάσουν οι αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΝΤ1. Το υπουργείο Οικονομικών θα περάσει διάταξη για παράταση, πιθανόν μέχρι τις 20 Νοεμβρίου, για ένταξη στο καθεστώς ΦΠΑ των επιχειρήσεων που παρέχουν εκπαιδευτικές υπηρεσίες για να βρεθούν ισοδύναμα, που θα είναι τα τέλη κυκλοφορίας.
Στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι να αυξηθούν τα τέλη με:
- Σύνδεση τιμής & κυβικών
- Μεγαλύτερη αύξηση σε ακριβά και μεγάλου κυβισμού
- Μικρότερη σε φθηνά χαμηλού κυβισμού
- Κατάργηση εξαιρέσεων από τέλη κυκλοφορίας (αντιρρυπαντικά κλπ.)
- Σύνδεση τιμής & κυβικών
- Μεγαλύτερη αύξηση σε ακριβά και μεγάλου κυβισμού
- Μικρότερη σε φθηνά χαμηλού κυβισμού
- Κατάργηση εξαιρέσεων από τέλη κυκλοφορίας (αντιρρυπαντικά κλπ.)
Οι κλίμακες που έχουν προταθεί έως τώρα είναι τέσσερις:
- 1η κλίμακα: Αύξηση 50€
- 2η κλίμακα: Αύξηση 100€
- 3η κλίμακα: Αύξηση 150€
- 4η κλίμακα: Αύξηση 200€
- 2η κλίμακα: Αύξηση 100€
- 3η κλίμακα: Αύξηση 150€
- 4η κλίμακα: Αύξηση 200€
Παραδείγματα
Για παράδειγμα ένα Ι.Χ. αξίας 50.000 ευρώ, 3.000 κυβικών, εξαετίας: τα τέλη κυκλοφορίας σήμερα είναι 880 ευρώ και με την αύξηση στην 4η κλίμακα θα πληρώσει 1.080 ευρώ. Η αύξηση, δηλαδή, θα είναι 200 ευρώ.
Σε ένα Ι.Χ. αξίας 15.000 ευρώ, 1.600 κυβικών, τετραετίας και με εκπομπή CO 201 - 250 (γρ./χλμ.): τα τέλη κυκλοφορίας σήμερα είναι 2,8 ευρώ. Με την κατάργηση εξαίρεσης θα πληρώσει: 50 ή 100€, δηλαδή η αύξηση είναι 47-97 ευρώ.
ΠΗΓΗ: ΑΝΤ1
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου